Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2010. gada rudens periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2010. gada rudenī radio vismaz reizi nedēļā ir klausījušies vidēji 81 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2010. gada vasaras periodā. Savukārt, vismaz reizi dienā radio ir klausījušies vidēji 61 % respondentu aptaujātajā vecuma grupā.
TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2010.gada rudens pētījuma periodā nav būtiski mainījies viena radioklausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. Rudens periodā viens radioklausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 279 minūtes jeb 4 stundas un 39 minūtes, kas ir par 5 minūtēm mazāk nekā 2010. gada vasaras pētījuma periodā.
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā kopumā 2010. gada rudenī salīdzinājumā ar vasaras periodu pēc klausīšanās laika sadalījuma trīs visklausītāko radiostaciju saraksts nav mainījies. Šajā pētījuma periodā joprojām visklausītākās radiostacijas ir nacionālās apraides radiostacijas Latvijas Radio 2 (19 %) un Latvijas Radio 1 (11 %), bet trešo vietu ieņem Rīgā un atsevišķos Latvijas reģionos raidošā radiostacija Radio Skonto (8 %).
Sākot ar 2010. gada rudens periodu, esam uzsākuši mērīt arī Rīgā un vairākos Latvijas reģionos raidošo radiostaciju Radio 101 , kura pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojusies 14. vietā.
Pētījumā iekļautās radiostacijas
Nacionālās apraides radiostacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, European Hit Radio.
Rīgas radiostacijas
BBC World Service, EUROPA PLUS FM, Just FM, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Latviešu Radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji, Radio 101, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio 88,6 – Jumor FM, Radio Merkurs, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radiostacijas
City Radio, Divu krastu radio, EUROPA PLUS (Daugavpils), Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Daugavpils), NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Rēzekne), Radio ALISE PLUS (Russkoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens 2010 veica laika periodā no 2010. gada 9. augusta līdz 2010. gada 7. novembrim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 1988 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv