Valdība ir nolēmusi dubultot Nekustamā Īpašuma Nodokli (NĪN). Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT , raidījumu 900 sekundes , 2010.gada novembrī veiktais pētījums liecina, ka vairākums aptaujāto (77 %) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka NĪN palielināšanas rezultātā cietīs maznodrošinātie Latvijas iedzīvotāji.
Trīs piektdaļas (58 %) aptaujāto ir pārliecināti, ka NĪN palielināšana konceptuāli ir nepareizs virziens, savukārt gandrīz trešdaļa aptaujāto (30 %) uzskata, ka NĪN palielināšana konceptuāli ir pareiza.
NĪN palielināšana ir daļa no nepieciešamās budžeta konsolidācijas pasākumiem – šim izteikumam piekrīt trešdaļa aptaujāto (33 %) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, savukārt nedaudz vairāk kā puse aptaujāto (55 %) ir pretējās domās.
Trešdaļa aptaujāto (30 %) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka Latvijā NĪN kopumā ir zems. Pretējās domās ir nedaudz vairāk kā puse aptaujāto (55 %), savukārt 16 % nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par to, vai NĪN palielināšanas priekšlikumā ir redzama nodokļu progresivitāte, viedokļa nav katram piektajam aptaujātajam ekonomiski aktīvajam Latvijas iedzīvotājam vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Nedaudz vairāk kā puse aptaujāto (56 %) nepiekrīt apgalvojumam, ka NĪN palielināšanas priekšlikumā ir redzama nodokļu progresivitāte, savukārt 22 % uzskata, ka NĪN palielināšanas priekšlikumā ir redzama nodokļu progresivitāte.
Par aptauju
Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2010.gada 23. novembra līdz 25. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 500 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
e dana.france@lnt.lv