Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Prese 2010. gada rezultātus. Laikā no 2009. gada 26. oktobra līdz 2010. gada 31. oktobrim preses auditorijas pētījumā ir piedalījušies 12 625 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Kopumā gada datos tika apkopota informācija par 225 drukātajiem preses izdevumiem.
Kā liecina Nacionālā Mediju pētījuma: Prese 2010. gada rezultāti vismaz vienu no pētījumā iekļautajiem izdevumiem 2010. gadā lasījuši 94 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu drukātās preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 79 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Latvijā izdotus laikrakstus pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši vai caurskatījuši 74 % šīs vecuma grupas Latvijas iedzīvotāju, bet žurnālus – 47 %.
Kā liecina Nacionālā Mediju pētījuma: Prese 2010. gada rezultāti pēdējā gada laikā būtiskas izmaiņas lasītāko žurnālu sarindojumā nav notikušas. TOP 5 savas pozīcijas ir saglabājuši līdzšinējie līderi – nedēļas žurnāli Ieva un Privātā Dzīve , bet uz trešo vietu ir pakāpies nedēļas žurnāls Kas Jauns.
Lasītāko laikrakstu sarindojumā pirmo vietu nemainīgi ir saglabājusi televīzijas programmas TV-Programma (rus) . No desmitās uz otro vietu ir pakāpies krievu valodā rakstošais nedēļas laikraksts – MK Latvija (rus), bet trešā vietā ierindojas reklāmas laikraksts Rīgas Santīms, kuru salīdzinoši aktīvi lasa un caurskata gan latvieši, gan cittautieši. TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka no dienas laikrakstiem, kas tiek izdoti latviešu valodā, visaugstāko pozīciju ieņem Latvijas Avīze , kura Nacionālā Mediju pētījuma: Prese 2010. gada datos ir piektais lasītākais laikraksts 15 līdz 74 gadus vecu Latvijas iedzīvotāju vidū.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Gads 2010 veica no 2009. gada 28. oktobra līdz 2010. gada 31. oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 12 625 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv