Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, kopš 2010.gada sākuma regulāri veic Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem aptaujas ar mērķi noskaidrot iedzīvotāju viedokli, izpratni un attieksmi pret dažādiem sabiedrībā aktuāliem sociāli ekonomiskiem jautājumiem. 2011.gada februārī tika veikts pētījums, kurā ekonomiski aktīvajiem Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 55 gadiem tika vaicāts, aptuveni cik daudz kWh (kilovatstundas) mēnesī vidēji patērē viņu mājsaimniecība apkures sezonā.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem izpratni un viedokli par elektroenerģijas patēriņu viņu mājsaimniecībās apkures sezonā. Līdz ar to pētījuma rezultātus nav korekti interpretēt kā statistiku par elektroenerģijas patēriņu Latvijas mājsaimniecībās un pretstatīt Latvenergo apkopotajai kopējai statistiskajai informācijai.
Pētījuma rezultāti atklāj, ka salīdzinoši lielam skaitam aptaujāto – katram piektajam (20 %) – nav konkrēta viedokļa par to, vidēji cik kWh mēnesī apkures sezonā patērē viņu mājsaimniecības. Ceturtā daļa aptaujāto (26 %) atzīst, ka vidēji mājsaimniecībā apkures sezonā patērē no 100-199 kWh mēnesī, savukārt 22 % aptaujāto – vidēji 200-299 kWh mēnesī. Piektā daļa aptaujāto (20 %) apkures sezonā mājsaimniecībā vidēji patērē 300-499 kWh mēnesī, savukārt virs 500 kWh mēnesī mājsaimniecībā patērē 8 % aptaujāto ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Neliela daļa aptaujāto (4 %) atzinuši, ka vidējais elektroenerģijas patēriņš viņu mājsaimniecībā apkures sezonā nepārsniedz 100 kWh mēnesī.
TNS Latvia klientu vadītāja Revita Logina aptaujas rezultātus komentē: „Jāuzsver, ka aptuveni piektdaļai Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir grūti pateikt, vidēji cik kWh mēnesī apkures sezonā patērē viņu mājsaimniecības. Pētījuma dati iezīmē tendenci, ka iedzīvotāji nezina patieso elektroenerģijas patēriņu savās mājsaimniecībās. Turklāt, interpretējot datus, ir jāņem vērā, ka jautājums tika uzdots par apkures sezonu, kurā elektroenerģijas patēriņš ir augstāks. Zināmā mērā pētījuma rezultāti izskaidro arī radušos neizpratni iedzīvotāju vidū par elektroenerģijas tarifu izmaiņām. Apkures sezonā, kad ir gadā augstākais elektroenerģijas patēriņš, vairumam iedzīvotāju ir grūti spriest par vidējo mēneša patēriņu gadā. ”
Par aptauju
Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2011.gada 15. februāra līdz 17. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 500 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv