Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi janvāra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2011. gada janvārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada janvāri, visos medijos ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums.
Vide
Vidē šī gada janvārī izvietoti 419 823 m2 reklāmas. Šogad vides reklāmu kopējā platība ir par 54 % lielāka nekā 2010. gada janvārī. Vides reklāmas gadījumu skaits, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 80 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka lielais pieaugums pamatā skaidrojams ar to, ka vidē ievērojami aktivizējušies mobilo sakaru, mazumtirdzniecības, telekomunikāciju un alkoholisko dzērienu nozaru reklāmdevēji.
Janvārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija LINSTOW, RIMI, ZETCOM, ZIEDOT un LMT. Reklamētākie zīmoli vidē – RIMI, AMIGO, PAĒDUŠAI LATVIJAI, DELL un LMT.
Televīzija
Televīzijā 2011. gada janvārī noraidītas 32 337 minūtes reklāmas, kas ir par 18 % vairāk nekā 2010. gada janvārī. Janvārī reģistrētas 83 138 reklāmas, kas ir par 20 % vairāk nekā pagājušajā gadā.
Janvārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, TELE2, LMT, RIMI un UNILEVER. Reklamētākie zīmoli televīzijā – TELE2, AMIGO, RIMI, MAXIMA un DANONE.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada janvārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir pieaudzis par 19 %. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 12 %, sasniedzot 3 736 reklāmas gadījumus, kas liecina, ka šogad avīzēs publicētās reklāmas vidēji bijušas lielākas nekā 2010. gada janvārī.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) janvārī bija PRISMA PEREMARKET, KW BRUUN BALTIC, STAR CONCERT, RĪGAS KRIEVU TEĀTRIS un MAXIMA. Reklamētākie zīmoli avīzēs – PRISMA, PEUGEOT, MAXIMA, PTA, LMT.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada janvārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, ir pieaudzis par 6 %. Reklāmu skaits, savukārt, šajā periodā pieaudzis par 14 %, tātad, pretēji avīzēs novērojamajai tendencei, žurnālos reklāmas vidēji bijušas mazākas nekā 2010. gada janvārī. Kopumā žurnālos janvārī izvietotas 947 reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) janvārī bija TALLINK, PROCTER & GAMBLE, NARVESEN BALTIJA, LMT un ELKOR. Reklamētākie zīmoli žurnālos – TALLINK, NARVESEN, PAMPERS, LMT, BALTKOM.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2011. gada janvārī bija 11 264 minūtes, kas salīdzinot ar 2010. gada janvāri, ir par 36 % vairāk. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 26 %, šī gada janvārī radio noraidītas 23 927 reklāmas.
Janvārī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija NATALIE, ELKOR, RIMI MAXIMA un CENUKLUBS.LV. Visvairāk reklamētie zīmoli – BALTIC BEAUTY, MAXIMA, CENUKLUBS.LV, AMIGO un RIMI.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos!
Avīzes
5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men’s Gadgets (rus), Mūsmājas, Next, Otkrito (rus), Otkrito speciālizlaidums (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa.
TV
3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, PBMK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vide
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv