Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi februāra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2011. gada februārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada februāri, TV, avīzēs, žurnālos un vidē ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet radio neliels samazinājums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka mediju piesātinājums ar reklāmu ir augsts – šī gada februārī, skaitot kopā visus analizētos medijus, reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 201 290, kas ir augstākais rādītājs kopš 2008. gada.

Vide

Vidē šī gada februārī izvietoti 392 116 m2 reklāmas. Šogad vides reklāmu kopējā platība ir par 31 % lielāka nekā 2010. gada februārī. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 57 790 un, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 26 %.

Februārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TELE2, LMT, LINSTOW, BITE un SAMSUNG ELECTRONICS. Reklamētākie zīmoli vidē – TELE2, ZELTA ZIVTIŅA, BITE, LMT un O KARTE.

Televīzija

Televīzijā 2011. gada februārī noraidītas 33 943 minūtes reklāmas, kas ir par 2 % vairāk nekā 2010. gada februārī. Tāpat arī februārī ir reģistrēta 96 451 reklāma – par 8 % vairāk nekā pagājušajā gadā.

Februārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, TELE2, HENKEL, BITE un UNILEVER. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BIFRI, ZELTA ZIVTIŅA, BITE, MAXIMA un TELE2.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada februārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 11 %. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 6 %, sasniedzot 4 567 reklāmas gadījumus.

Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) februārī bija PRISMA PEREMARKET, AIR BALTIC, CAPITAL, INCHCAPE MOTORS un PTA. Reklamētākie zīmoli avīzēs – PRISMA, AIR BALTIC, NISSAN, iPAD un PTA.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada februārī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 12 %. Savukārt, reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 5 %. Kopā žurnālos februārī izvietotas 1 155 reklāmas.

Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) februārī bija PROCTER & GAMBLE, BALTKOM, NARVESEN BALTIJA, L’OREAL un MOLLER AUTO BALTIC. Reklamētākie zīmoli žurnālos – BALTKOM, PAMPERS, NARVESEN, AUDI un RĪGA PLAZA.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2011. gada februārī bija 13 731 minūte, kas salīdzinot ar 2010. gada februāri, ir par 3 % mazāk. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir samazinājies par 1 %, šī gada februārī radio noraidītas 29 722 reklāmas.

Februārī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MAXIMA, LATTELECOM, LMT, AG FARM un ELKOR. Visvairāk reklamētie zīmoli radio – MAXIMA, LATTELECOM, BELL’S, K-RAUTA un O KARTE.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

Vide

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

TV

3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, PBK, PBMK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.

Avīzes

7 Sekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mūsmājas, Otkrito (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Vakara Ziņas, Veselība.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs. TV kopējā noraidīto reklāmu laikā netiek skaitīta sponsorreklāma.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.vendele@tns.lv