Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2011. gada pavasara periodu.

Kā liecina 2011. gada pavasara pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 93 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem. Pētījumā tika apkopota informācija par 241 drukātā preses izdevuma auditoriju. Pētījuma pavasara periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caurskatījuši 72 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem mazāk nekā pētījuma ziemas periodā. Pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 77 % latviešu tautības pārstāvju un 65 % cittautiešu. 65 % Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 41 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā kādu Latvijā izdotu žurnālu.

TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka, analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas joprojām ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 64 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 43 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, bet vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā – vidēji 40 % šīs vecuma grupas pārstāvju, kas gan ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā pētījuma ziemas periodā.

Preses auditorijas pētījuma pavasara periodā mērķa grupā latvieši lasītāko preses izdevumu TOP 10 būtiskas izmaiņas nav notikušas. 2011. gada pavasarī lasītākie izdevumi latviešu vidū ir nedēļas žurnāli Ieva, Privātā Dzīve un Kas Jauns .

Mērķa grupā cita tautība lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmo reizi pirmajā vietā ierindojies nedēļas laikraksts MK Latvija (rus) , otrā vietā atstājot līdzšinējo līderi cittautiešu vidū – televīzijas programmu TV-Programma (rus) . Savukārt , topa trešajā vietā ierindojas krievu valodā izdotā televīzijas programma Teleprogramma s dadei Mišei (rus).

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Pavasaris 2011 veica no 2011.gada 7.februāra līdz 15.maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3529 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv