Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2011. gada pavasara periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2011. gada pavasarī, salīdzinot ar 2010. gada pavasari, kopējais radio klausītāju skaits vidēji nedēļā ir saglabājies nemainīgs. Ja 2010. gada pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 79 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, tad 2011.gada pavasarī tie bija 78 % iepriekš minētās mērķa grupas pārstāvju. Savukārt, vismaz reizi dienā 2011. gada pavasarī radio ir klausījušies vidēji 59 % respondentu aptaujātajā vecuma grupā.
Pavasara pētījuma periodā par 6 minūtēm samazinājies viena radio klausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS Latvia regulārā radio auditorijas pētījuma pavasara perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 275 minūtes jeb 4 stundas un 35 minūtes, savukārt, 2011. gada ziemas pētījuma periodā tā bija 281 minūte jeb 4 stundas un 41 minūte.
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem Latvijā kopumā 2011. gada pavasarī līdzīgi kā iepriekšējā periodā – 2011. gada ziemā – pēc klausīšanās laika sadalījuma trīs visklausītākās radio stacijas ir nacionālās apraides radio stacijas Latvijas Radio 2 (25 %) un Latvijas Radio 1 (10 %), savukārt, trešo vietu ieņem radio stacija Radio Skonto (8 %).
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū 2011.gada pavasara pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā Radio SWH (6 %), Krievijas Hiti (Russkoe radio) (5 %), Latvijas Radio 4 (5 %), Star FM (5 %), European Hit Radio (4 %), TOP radio (3 %) un SWH+ (3 %).
TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka, analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2011. gada pavasara periodā bija radio stacijai Latvijas radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,9 % jeb 470 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. No trešās vietas 2011. gada ziemas periodā uz otro ar 15,0 % jeb 272 tūkstošiem klausītāju pakāpusies radio stacija Radio Skonto , bet trešajā vietā ar 14,0 % jeb 254 tūkstošiem klausītāju ierindojusies radio stacija – Latvijas Radio 1.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos
Pētījumā iekļautās radiostacijas
Nacionālās apraides radiostacijas
Latviešu Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, European Hit Radio.
Rīgas radiostacijas
BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS FM, Just FM, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), NOVOE RADIO – Golos Rossiji, Radio 101, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio 88,6 – Jumor FM, Radio Merkurs, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radiostacijas
City Radio, Divu krastu radio, EUROPA PLUS (Daugavpils), Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Daugavpils), NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Rēzekne), Radio ALISE PLUS (Russkoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Jūrmala, Radio Liepāja, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Pavasaris veica laika periodā no 2011. gada 7.februāra līdz 2011. gada 15. maijam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2144 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv