Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2011. gada maiju.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs maijā televīzijā ir reģistrējis 118 835 reklāmas un 22 169 sponsorreklāmas gadījumus. Reklāmas gadījumu skaits maijā ir pieaudzis par 17 %, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 5 %, kopumā nodrošinot 13 % pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šī gada maijā TV fiksēts lielākais reklāmu skaits kopš 2007. gada oktobra.

Reklāmu izvietojumā diennakts laikos maijā novērojams, ka būtiski samazinājies Prime Time (18:00-24:00) laikā izvietoto reklāmu skaits, pārsvarā par labu nakts periodam (0:00-7:00). Salīdzinot ar 2010. gada maiju, nakts laikā izvietoto reklāmu skaits pieaudzis par 38 %.

Maijā visās reklamētākajās nozarēs novērojams reklāmu skaita pieaugums, salīdzinājumā ar 2010. gada maiju. Ierasti mobilo sakaru nozare atrodas 1. vietā, kam seko mazumtirdzniecība ar ievērojamu 44 % pieaugumu pret pagājušā gada reklāmu skaitu. Uz trešo pozīciju pakāpusies auksto dzērienu nozare, kas, protams, ir raksturīgi sākoties karstākam laikam, turklāt šogad aukstie dzērieni tiek reklamēti uz pusi biežāk nekā 2010. gada maijā. Saldumi, konditoreja un matu kopšanas līdzekļi noslēdz maijā visvairāk TV reklamēto nozaru sarindojumu.


* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Mediju izlase

3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 12 TV kanāliem, 22 avīzēm, 75 žurnāliem, 15 radio stacijām, 8 interneta lapām, 7 vides reklāmas medijiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv