Puse (51 %) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atzīmē, ka ir pamanījuši aktivitātes, kas liecina, ka politiķi ir sākuši gatavoties rudenī gaidāmajām ārkārtas Saeimas vēlēšanām. To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT , raidījumu 900 sekundes , 2011.gada jūnijā veiktais pētījums.

36 % ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav pamanījuši aktivitātes, kas liecinātu par politiķu gatavošanos vēlēšanām. 13 % nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Tie ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri ir pamanījuši politiķu aktivitātes, kas liecina par gatavošanos gaidāmajām Saeimas vēlēšanās, visbiežāk (29 %) minējuši, ka pamanījuši biežāku politiķu parādīšanos dažādos masu medijos, politiķu mēģinājumus parādīt sevi pēc iespējas labāk (19 %), kā arī nomelnojot citus politiskos konkurentus (17 %).

Tāpat biežāk kā iemesli politiķu priekšvēlēšanu aktivitātēm tiek minēti populistiski, priekšvēlēšanu solījumi (9 %), partiju centieni piesaistīt sev jaunus politiķus (4 %), kā arī partiju reklāmas materiālu izplatīšanu (4 %), ziņas par jaunu politisko spēku izveidi (4 %), runas par jaunu koalīciju izveidi pēc Saeimas vēlēšanām (3 %), Zatlera rosinājums par Saeimas atlaišanu un tai sekojošās diskusijas (3 %), cīņa pret oligarhiem (3 %) un citi.

10 % aptaujāto nevarēja nosaukt konkrētu iemeslu, kas liecina par politiķu gatavošanās vēlēšanām.

Par aptauju

Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2011.gada 14. jūnija līdz 16. jūnijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.vendele@tns.lv   

 

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
e dana.france@lnt.lv