Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2011. gada maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada maiju, visās mediju grupās novērojams pieaugums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka maijā, saskaitot kopējo reklāmas gadījumu skaitu visos medijos, visaktīvāk reklamējušies BITE – izvietojot vairāk nekā 12 tūkstošus reklāmu, HENKEL pārsniedzot 10 tūkstošu reklāmu slieksni un LMT ar vairāk nekā 8 tūkstošiem reklāmu.
Televīzija
Televīzijā kopā 2011. gada maijā noraidītas 40 132 minūtes reklāmas, salīdzinātajos kanālos – par 10 % vairāk nekā 2010. gada maijā. Šī gada maijā ir reģistrēta 125 661 reklāma – par 13 % vairāk nekā pagājušajā gadā.
Maijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, PROCTER & GAMBLE, BITE, KRAFT FOODS un UNILEVER. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BITE, SCHWARZKOPF, DANONE, RIMI un MAXIMA.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada maijā ir sasniedzis 488 104 cm², salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos apjoms ir pieaudzis par 12 %. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2 %. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits sasniedzis 5 424.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bija AIR BALTIC, MAKROENTERTAINMENT, PRISMA PEREMARKET, KW BRUUN BALTIC un RAI TURS. Reklamētākie zīmoli avīzēs – WWW.AIRBALTICTRAVEL.COM, PRISMA, PEUGEOT, SWEDBANK un HIPOTĒKU BANKA.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada maijā, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā (vienādā mediju izlasē), pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 18 %, saglabājot straujāko pieaugumu starp mediju grupām kopš aprīļa un kopā sasniedzot 731 009 cm². Savukārt, reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 8 %. Kopā žurnālos maijā izvietotas 1 869 reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bija PROCTER & GAMBLE, BALTKOM, NOKIA, ELKOR un PRYMAT. Reklamētākie zīmoli žurnālos – BALTKOM, NOKIA, KUCHAREK, VOLVO un LĪVU AKVAPARKS.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2011. gada maijā bija 19 005 minūtes, salīdzinot tos pašus medijus ar 2010. gada maiju, noraidīts par 12 % vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 14 %. Šī gada maijā radio noraidītas 40 383 reklāmas.
Maijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, RIMI, MAKROENTERTAINMENT, MAXIMA un ELKOR. Visvairāk reklamētie zīmoli radio – MAXIMA, K-RAUTA, TELE2, CENUKLUBS.LV un RIMI.
Vide
Vidē šī gada maijā izvietoti 517 094 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 13 % lielāka nekā 2010. gada maijā. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 94 991un, salīdzinot šos periodus, pieaudzis par 19 %.
Maijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija BITE, LINSTOW, LMT, DROGAS un SAMSUNG ELECTRONICS. Reklamētākie zīmoli vidē – BITE, DROGAS, SAMSUNG, AMIGO un ALFA.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, PBK, PBMK, Ren Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vide
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Detki.lv, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Izklaide TV, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mūsmājas, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una bibliotēka, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus).
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs. TV kopējā noraidīto reklāmu laikā netiek skaitīta sponsorreklāma.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv Kontakti
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv