Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūnija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2011. gada jūnijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada jūniju, visās mediju grupās, izņemot avīzes, novērojams pieaugums. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijs bijis ievērojams ar to, ka žurnāli jau trešo mēnesi ir medijs, kurā novērojams vislielākais kāpums reklāmu apjomā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Kā arī ar to, ka reklāmdevējs Procter & Gamble jūnijā žurnālos kopā izvietojis lielāku reklāmas laukumu nekā trīs tuvākie sekotāji.
Televīzija
Televīzijā kopā 2011. gada jūnijā noraidītas 43 945 minūtes reklāmas, salīdzinātajos kanālos – par 8 % vairāk nekā 2010. gada jūnijā. Šī gada jūnijā ir reģistrētas 126 713 reklāmas – par 13 % vairāk nekā pagājušajā gadā.
Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, HENKEL, TELE2, LMT un UNILEVER. Reklamētākie zīmoli televīzijā – BITE, RIMI, MAXIMA, ALGIDA un SCHWARZKOPF.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada jūnijā sasniedza 436 090 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 3 %. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 2 %. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits jūnijā sasniedza 4 989 reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bija MAKROENTERTAINMENT, ART MUSIC, PRISMA PEREMARKET, AIR BALTIC un RAI TURS. Reklamētākie zīmoli avīzēs – PRISMA, AIR BALTIC, PTA, LATVIJAS VALSTS CEĻI un MF FESTIVAL.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada jūnijā, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā (vienādā mediju izlasē), pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 13 %, joprojām saglabājot straujāko pieaugumu starp mediju grupām kopš aprīļa un kopā sasniedzot 693 122 cm². Savukārt, reklāmu skaits šajā periodā krities par 2 %. Kopā žurnālos jūnijā bija izvietotas 1 692 reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) jūnijā bija PROCTER & GAMBLE, RĪGAS PIENA KOMBINĀTS, LĪVU AKVAPARKS, ELKOR un VALMIERAS PIENS. Reklamētākie zīmoli žurnālos – EKSELENCE, LĪVU AKVAPARKS, SAMSUNG, DOMINA SHOPPING un OLIMPIA.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2011. gada jūnijā bija 17 270 minūtes. Saalīdzinot tos pašus medijus ar 2010. gada jūniju, noraidīts par 4 % vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 2 %. Šī gada jūnijā radio noraidītas 36 636 reklāmas.
Jūnijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, MAXIMA, RIMI, TELE2 un RAUTAKESKO. Visvairāk reklamētie zīmoli radio – MAXIMA, K-RAUTA, RIMI, SWEDBANK un DEPO.
Vide
Vidē šī gada jūnijā bija izvietoti 516 173 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 13 % lielāka nekā 2010. gada jūnijā. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 89 159 un, salīdzinot šos periodus, arī pieaudzis par 13 %.
Jūnijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TELE2, LMT, LINSTOW, BITE un TALLINK. Reklamētākie zīmoli vidē – BITE, TALLINK, ALGIDA, ASUS un TELE2.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vide
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Detki.lv, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Izklaide TV, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men’s Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Vakara Ziņas, Veselība.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs. TV kopējā noraidīto reklāmu laikā netiek skaitīta sponsorreklāma.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/#!/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv