18.novembri, Latvijas Republikas proklamēšanas dienu, par sev ļoti nozīmīgu atzīst 38 % Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri atzīst, ka vienmēr vai gandrīz vienmēr atzīmē/svin 18.novembri. Trešā daļa (33 %) 18.novembri atzīst par mazāk nozīmīgu un atzīmē/svin tikai dažkārt, savukārt 23 %-iem Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem 18.novembris nepavisam nav nozīmīgs, viņi to neatzīmē/nesvin. To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT , raidījumu 900 sekundes , novembrī veiktais pētījums.
18.novembri par sev ļoti nozīmīgu salīdzinoši biežāk atzīst vīrieši, latvieši, kā arī pierīgā un lauku teritorijās dzīvojošie, pēc nodarbošanās – vadītāji, augstākā līmeņa speciālisti, cilvēki ar augstākiem personīgajiem ienākumiem, kā arī ļaudis no lielākām ģimenēm (4 cilvēki un vairāk).
Nepavisam nav nozīmīgs, 18.novembri neatzīmē/nesvin salīdzinoši biežāk nepilsoņi, krievi un cittautieši, kā arī Rīgā dzīvojošie.
5 % aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
37 % Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem 18.novembri pavada, apmeklējot 18.novembrim veltītos pasākumus klātienē (karaspēka parāde; salūts utt.), savukārt trešdaļa (34 %) to izmanto kā parastu brīvdienu. 29 % vēro 18.novembrim veltītos raidījumus televīzijā, savukārt ceturtā daļa (21 %) svin svētkus kopā ar radiem, draugiem.
Salīdzinoši biežāk apmeklē 18.novembrim veltītos pasākumus klātienē (karaspēka parāde; salūts utt.) gados jaunāki cilvēki (18-29 gadus veci), kā arī skolnieki/studenti.
Kā parastu brīvdienu 18.novembri salīdzinoši biežāk izmanto krievi un cittautieši. Savukārt televīzijā 18.novembrim veltītos raidījumus salīdzinoši biežāk vēro latvieši, lauku teritorijās dzīvojošie, kā arī ļaudis no Vidzemes un Zemgales.
16 % aptaujāto atzīst, ka neatzīmē 18.novembri.
Par aptauju
TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
e dana.france@lnt.lv