Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2011. gada rudens periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2011. gada rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 84 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā 2011. gada vasarā. Savukārt, vismaz reizi dienā 2011. gada rudenī radio ir klausījušies vidēji 65 % iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
2011.gada rudens pētījuma periodā salīdzinājumā ar vasaras periodu saglabājies nemainīgs viena radio klausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS Latvia regulārā radio auditorijas pētījuma 2011. gada rudens perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 278 minūtes jeb 4 stundas un 38 minūtes, savukārt, 2011. gada vasaras pētījuma periodā tās bija 274 minūtes jeb 4 stundas un 34 minūtes.
2011. gada rudens periodā salīdzinājumā ar 2011. gada vasaras periodu Latvijā kopumā ir notikušas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija līdzīgi kā iepriekš arī 2011. gada rudens periodā ir radio stacija Latvijas Radio 2, kuras klausīšanai veltīti 18,5 % no visa kopējā radio klausīšanās laika. Savukārt no ceturtās vietas vasaras periodā uz otro rudens periodā pakāpusies radio stacija Radio Skonto ar 10,2 % lielu klausīšanās laika daļu. Trešajā vietā ierindojusies radio stacija Latvijas Radio 1 ar 9,5 % lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā Rudens 2011 vēl ierindojas tādas radio stacijas kā Krievijas Hiti (Russkoe radio) (7,7 %), Radio SWH (6,5 %) , Latvijas Radio 4 (5,6 %) , European Hit Radio (4,8 %) , Star FM (3,9 %) , AUTORADIO (3,8 %) un SWH+ (2,9 %).
TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka, analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2011. gada rudens periodā bija radio stacijai Latvijas radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 26,3 % jeb 477 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. No ceturtās vietas 2011. gada vasarā uz otro rudenī ar 16,6 % jeb 302 tūkstošiem klausītāju pakāpusies radio stacija Radio Skonto, savukārt trešajā vietā ar 14,9 % jeb 271 tūkstoti klausītāju ierindojusies radio stacija Radio SWH.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos.
Pētījumā iekļautās radiostacijas
Nacionālās apraides radiostacijas
Latviešu Radio, Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, European Hit Radio;
Rīgas radiostacijas
AUTORADIO, Autoziņas.FM, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS FM, Just FM, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Radio 101, Radio Baltkom-Eho Moskvi; Radio 88,6 – Jumor FM, Radio Merkurs, Radio MIX FM, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock, TOP Radio;
Reģionālās radiostacijas
City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), Radio ALISE PLUS (Russkoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio.
Par pētījumu
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Rudens veica laika periodā no 2011. gada 8.augusta līdz 2011. gada 30.oktobrim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2080 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Seko mums Twitterī: http://twitter.com//TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv