Visvairāk jeb 58  % Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkus plāno svinēt 24. decembrī. 8  % Ziemassvētkus svinēs 7. janvārī (Ziemassvētku vakars pēc Pareizticīgās baznīcas kalendāra). Ceturtā daļa iedzīvotāju Ziemassvētkus svinēs gan 24. decembrī, gan 7. janvārī. To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia decembrī veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētku svinēšanas plāniem.

Savukārt 8  % Latvijas iedzīvotāju vispār neplāno svinēt Ziemassvētkus. Starp viņiem vairāk kā puse ir vīriešu, kā arī gandrīz piektā daļa aptaujāto, kuri patlaban ir darba meklējumos.

Ziemassvētku mielasts

Vairāk kā puse (68 %) to Latvijas iedzīvotāju, kas plāno svinēt Ziemassvētkus, piedalīsies gan svētku ēdienu pagatavošanā, gan arī produktu iegādē. Biežāk par pārtikas iegādi un ēdienu pagatavošanu Ziemassvētku galdam rūpēsies sievietes, kuras vecākas par 55 gadiem un tie, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem. TNS Latvia patērētāju uzvedības pētījumu eksperte Sigita Kalnakārkle norāda, ka tas, ka jaunieši retāk iegādāsies un gatavos ēdienus svētku galdam, varētu būt apliecinājums tam, ka Ziemassvētki tiks svinēti kopā ar vecākiem ģimenes lokā.

Lai iegādātos visus nepieciešamos produktus svētku galdam, vidēji tiek plānots apmeklēt trīs tirdzniecības vietas un tērēt apmēram 20-30 latus. Vairāk kā puse aptaujāto plāno iepirkties Maxima (60,8 %) un Rimi (54 %) veikalos, gandrīz trešdaļa – tirgū (31 %), savukārt, apmēram desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju produktus svētku galdam plāno iegādāties Top! (11 %), Iki (11 %) un Elvi (11 %) veikalos.

Lielākā daļa aptaujāto Ziemassvētku galdā iecerējuši likt dažādus salātus (74 %), saldumus (63 %) un piparkūkas (61 %). Jaunieši biežāk kā gados vecāki iedzīvotāji galdā plāno likt salātus, saldumus, kūkas, piparkūkas, atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, sulas un arī dažādus alkoholiskos dzērienus. Savukārt gados vecāki iedzīvotāji biežāk plāno cept gaļas cepeti, gatavot zivis, pelēkos zirņus un galdā likt svaigus vai konservētus augļus.

Par pētījumu

Pētījumu tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2011.gada 6. – 8. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.vendele@tns.lv