18. februārī norisināsies referendums par valsts valodas statusa piemērošanu krievu valodai. 59 % Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem plāno referendumā balsot pret likumprojekta pieņemšanu. To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar telekompāniju LNT , raidījumu 900 sekundes , janvārī veiktais pētījums.
Ceturtā daļa (25 %) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuriem ir LR pilsonība, 18. februāra referendumā plāno balsot par likumprojekta pieņemšanu.
Desmitā daļa (10 %) Latvijas ekonomiski aktīvo pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem neplāno piedalīties referendumā. 6 % respondentu nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Centrālā Vēlēšanu komisija (CVK) ir nolēmusi referenduma jautājumu papildināt ar skaidrojošo informāciju par iespējamajām izmaiņām Satversmē saistībā ar katru no referenduma iznākumiem.
Lielākā daļa (57 %) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka CVK lēmums papildināt referenduma jautājumu ar skaidrojošo informāciju ir pareizs.
15 % ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka CVK lēmums papildināt referenduma jautājumu ar skaidrojošo informāciju par iespējamajām izmaiņām Satversmē ir nepareizs.
29 % respondentu nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
e dana.france@lnt.lv