Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2012. gada janvāri.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs janvārī televīzijā ir reģistrējis 78 584 reklāmas un 16 140 sponsorreklāmas gadījumus. TV reklāmas gadījumu skaits janvārī ir pieaudzis par 8 %, bet sponsorreklāmu skaits par 12 %, kopumā nodrošinot 9 % pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šobrīd TV reklāmu skaits pieaug jau ceturto mēnesi pēc kārtas un ņemot vērā salīdzinoši stabilo kāpumu 2011. gadā domājams, ka šogad pieaugums būs lēnāks un nav paredzami arī atsevišķi mēneši, kad reklāmu skaits kristos, kā tas notika 2011. gada septembrī, kad tika fiksēts par 2 % mazāk reklāmu salīdzinājumā ar 2010. gada septembri.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka, salīdzinājumā ar decembri, janvārī atkal vērojama pretēja tendence iepriekšējā mēnesī novērotajai – par 1,3 procentpunktiem pieaudzis Prime Time (18:00-24:00) izvietoto reklāmu īpatsvars. Dienas laikā (9:00-18:00) un naktī (0:00-7:00) noraidīto reklāmu skaita īpatsvars samazinājies.

Šī gada janvārī TV visaktīvāk reklamējušies mazumtirdzniecības nozares pārstāvji, par 42 % pārsniedzot pagājušā gada janvārī TV izvietoto reklāmu skaitu. Jau otro mēnesi pēc kārtas samazinājies mobilo sakaru nozares reklāmu apjoms, nodrošinot TOP 3. pozīciju. Zāļu nozares reklāmdevēji savukārt pakāpušies uz 2. pozīciju, turklāt izvietojot par 55 % vairāk reklāmu nekā 2011. gada janvārī. Joprojām būtiski aktīvāk reklamējas arī finanšu institūciju un pakalpojumu nozares pārstāvji, šogad TV noraidot par 165 % vairāk reklāmu.


* Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Šobrīd Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 20 avīzēm, 69 žurnāliem, 16 radio stacijām, 19 interneta lapām, 8 vides reklāmas medijiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t  67 096 300
e laura.vendele@tns.lv