Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2011. gada septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2010. gada septembri, radio, avīzēs un žurnālos novērojams pieaugums, savukārt TV un vidē – kritums.
TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka arī septembrī straujākais apjoma pieaugums novērojams radio reklāmā – šogad noraidīts par 33 % vairāk nekā pagājušā gada septembrī. TV pēc ilgstoša reklāmu apjoma kāpuma redzams neliels samazinājums. Politiskās partijas pirms Saeimas ārkārtas vēlēšanām ir bijušas salīdzinoši aktīvas, jo neskatoties uz reklāmas izvietošanu tikai septembra pirmajā pusē ir iekļuvušas starp visu mediju, izņemot TV, TOP 5 reklamētākajiem zīmoliem.
Televīzija
Televīzijā kopā 2011. gada septembrī noraidītas 35 692 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos noraidīts par 5 % mazāk reklāmas laika nekā 2010. gada septembrī. Šī gada septembrī ir reģistrētas 96 352 reklāmas – skaita ziņā par 4 % mazāk nekā šajā periodā pagājušajā gadā.
Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, HENKEL, TELE2, MAXIMA un RIMI. Reklamētākie zīmoli televīzijā – MAXIMA, BITE, TELE2, DANONE un RIMI.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2011. gada septembrī sasniedza 523 210 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 7 %. Avīžu reklāmu skaits šajā periodā, salīdzinot vienus un tos pašus izdevumus, samazinājies par 9 %. Šie dati liecina, ka šogad ir izteikta tendence izvietot lielāka izmēra reklāmas. Kopējais reģistrēto reklāmu skaits septembrī sasniedza 5 128 reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bija PRISMA PEREMARKET, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA, BAYERISCHE VERWERTUNGS-GESELLSCHAFT, BDG un KW BRUUN BALTIC. Reklamētākie zīmoli avīzēs – PRISMA, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA, PEUGEOT, VOLKSWAGEN un LATVIJAS VALSTS CEĻI.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2011. gada septembrī, salīdzinot ar šo periodu 2010. gadā (vienādā mediju izlasē), pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir palielinājies par 0,5 %, sasniedzot 608 582 cm². Savukārt, reklāmu skaits šajā periodā pieaudzis par 3 %. Kopā žurnālos septembrī bija izvietota 1 491 reklāma.
Lielākie reklāmdevēji žurnālos (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bija L’OREAL, PROCTER & GAMBLE, NISSAN NORDIC EUROPE, APRANGA un SKY PLUSS. Reklamētākie zīmoli žurnālos – NISSAN, L’OREAL, SKY & MORE, ŠLESERA REFORMU PARTIJA LPP/LC un SWEDBANK.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2011. gada septembrī bija 20 772 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2010. gada septembri, noraidīts par 33 % vairāk reklāmas. Reklāmu skaits radio, salīdzinot šos periodus, ir pieaudzis par 29 %. Šī gada septembrī radio noraidītas 43 347 reklāmas.
Septembrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija VIENOTĪBA, BALTIJAS PĒRLE, DNB NORD, SASKAŅAS CENTRS un MAXIMA. Visvairāk reklamētie zīmoli radio – VIENOTĪBA, DNB NORD, SASKAŅAS CENTRS, MAXIMA un ZATLERA REFORMU PARTIJA.
Vide
Vidē šī gada septembrī bija izvietoti 503 532 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 10 % mazāka nekā 2010. gada septembrī. Vides reklāmas gadījumu skaits sasniedzis 78 430 un, salīdzinot šos periodus, samazinājies par 12 %.
Septembrī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija VIENOTĪBA, TELE2, LINSTOW, BALTCOM un ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA. Reklamētākie zīmoli vidē – VIENOTĪBA, TELE2, NOKIA, BALTCOM, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA un SAMSUNG.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Detki.lv, Digital Times (rus), Doctus, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men’s Gadgets (rus), Mūsmājas, Nedēļa, Next, Otkrito (rus), Patiesā Dzīve, Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una bibliotēka, Vakara Ziņas, Veselība.
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs. TV kopējā noraidīto reklāmu laikā netiek skaitīta sponsorreklāma.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv