Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2012. gada ziemas periodu.

Kā liecina 2012. gada ziemas pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 90 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2011. gada rudenī. Pētījumā tika apkopota informācija par 226 drukāto preses izdevumu auditoriju. Pētījuma ziemas periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caurskatījuši 68 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā pētījuma rudens periodā. 60 % Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 37 % Latvijas iedzīvotāju – kādu Latvijā izdotu žurnālu.

TNS Latvia klientu vadītāja Kristīne Daugule norāda, ka analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas nemainīgi ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālā prese. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 60 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī – vidēji 42 % Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, bet vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā – vidēji 39 % šīs vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā pētījuma rudens periodā. 2012. gada ziemas periodā nedaudz pieaugusi ceturkšņa žurnālu lasīšana – pēdējā gada laikā kādu no ceturkšņa žurnāliem lasījuši vai caurskatījuši 11 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada rudenī.

Pētījuma ziemas periodā mērķa grupā latvieši nemainīgi divi lasītākie izdevumi ir nedēļas žurnāli Ieva un Privātā Dzīve . Trešajā vietā ziemas periodā ierindojas divnedēļu žurnāls Ievas Stāsti , kas rudens periodā latviešu vidū bija ceturtais lasītākais izdevums.

Mērķa grupā cita tautība lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts MK Latvija (rus) , otrā vietā atstājot televīzijas programmu TV-Programma (rus) , bet uz trešo vietu ir pakāpies dienas laikraksts Vesti Segodņa (rus) , kurš rudens periodā cittautiešu vidū bija 6. lasītākais izdevums.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2012 veica no 2011.gada 31.oktobra līdz 2012.gada 5.februārim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3062 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv