Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Radio rezultātus par 2012. gada ziemas periodu.

Radio klausīšanās Latvijā

Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2012. gada ziemā vidēji nedēļā radio klausījās 83 % Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk nekā 2011. gada rudenī. Savukārt, vismaz reizi dienā 2012. gada ziemā radio ir klausījušies vidēji 63 % iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

TNS Latvia klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2012.gada ziemas pētījuma periodā salīdzinājumā ar 2011.gada rudens periodu par 11 minūtēm samazinājies viena radio klausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS Latvia regulārā radio auditorijas pētījuma 2012. gada ziemas perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 267 minūtes jeb 4 stundas un 27 minūtes, savukārt 2011. gada rudens pētījuma periodā tās bija 278 minūtes jeb 4 stundas un 38 minūtes.

2012. gada ziemas periodā salīdzinājumā ar 2011. gada rudens periodu Latvijā kopumā ir notikušas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija līdzīgi kā iepriekš arī 2012. gada ziemas periodā ir radio stacija Latvijas Radio 2, kuras klausīšanai veltīti 22,1 % no visa kopējā radio klausīšanās laika. No trešās vietas 2011. gada rudens periodā uz otro 2012. gada ziemas periodā pakāpusies radio stacija Latvijas Radio 1 ar 11,0 % lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija Radio Skonto ar 9,9 % lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā Ziema 2012 vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā Latvijas Radio 4 (5,7 %) , Radio SWH (5,7 %), Krievijas Hiti (Russkoe radio) (5,6 %), European Hit Radio (4,8 %) , SWH+ (3,7 %), Star FM (3,3 %) un AUTORADIO (3,2 %).

Analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2012. gada ziemas periodā līdzīgi kā 2011. gada rudens periodā bija radio stacijai Latvijas radio 2, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,0 % jeb 449 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 14,9 % jeb 268 tūkstošiem klausītāju saglabājusi radio stacija Radio Skonto. Savukārt, no ceturtās vietas 2011. gada rudens periodā uz trešo 2012. gada ziemas periodā ar 14,6 % jeb 262 tūkstošiem klausītāju pakāpusies radio stacija Latvijas Radio 1.

Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos

Pētījumā iekļautās radiostacijas

Nacionālās apraides radiostacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), European Hit Radio;

Rīgas radiostacijas

AUTORADIO, Autoziņas.FM, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Just FM, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Radio 101, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SWH +, SWH Rock, TOP Radio;

Reģionālās radiostacijas

City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valka, Radio Valmiera, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia radio auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Radio, Ziema veica laika periodā no 2011. gada 31.oktobra līdz 2012. gada 5.februārim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2138 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS Latvia

TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: www.tns.lv

Seko mums Twitterī: http://twitter.com//TNSLatvia

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t  67 096 300 
e laura.vendele@tns.lv