Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi 2011. gada datus par reklāmu skaitu un lielākajiem reklāmdevējiem pēc preses reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, vides reklāmas laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm. TNS 2011. gadā šajos medijos ir reģistrējis 3 054 695 reklāmas, attiecīgi reklāmu skaits pieaudzis par 18%, salīdzinot ar gadu iepriekš.
Vērtējot medijos izvietoto reklāmas apjomu pēc skaita, redzams, ka 2011. gadā visās mediju grupās, izņemot avīzes, reklāmu skaits ir pieaudzis. Šajā salīdzinājumā iekļauti tikai mediji, kuros veikta reklāmas uzskaite gan 2011., gan arī 2010. gadā. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpētrs komentē, ka vislielākais pieaugums novērojams vides reklāmu skaitā (+19%), kam seko radio (+14%) un TV (+3%) un žurnālu reklāma (+3%). Avīzēs 2011.gadā izvietots par 2% mazāk reklāmu nekā 2010. gadā.
TV
2011. gadā, vērtējot pēc reklāmu kopgaruma, lielākais reklāmdevējs TV ir bijis Studio Moderna. Procter & Gamble, par 23% kāpinot TV reklāmu kopgarumu, ievērojami apsteidz Henkel, kas 2011. gadā izvietojis par 17% mazāku TV reklāmu apjomu nekā 2010. gadā. Arī Tele2, kas ieņem 4. pozīciju, samazinājis TV reklāmu kopgarumu par 9%. TOP5 noslēdz Bite, kāpinot 2011. gadā TV izvietoto reklāmu garumu par 24%.
Vidē
Vidē visplašāk 2011. gadā reklamējies Tele2. TOP5 iekļuvuši arī LMT un Bite – attiecīgi 3. un 4. pozīcijā. 2. pozīcijā ierindojas Linstow, par 102% kāpinot savu vides reklāmu kopplatību, kas ir arī ievērojamākais vides reklāmas apjomu pieaugums, salīdzinot ar 2010. gadu.
Radio
2011. gadā lielākie radio reklāmdevēji Latvijā bija Maxima un Rimi Salīdzinot ar 2010. gadu, Maxima reklāmu kopējo garumu radio ir kāpinājusi par 3%, savukārt, Rimi izvietojis par 39% mazāk radio reklāmas, tomēr ieņemot 2. pozīciju. Arī TOP5 tālākās vietas ieņem mazumtirdzniecības nozares pārstāvji – Cenuklubs.lv, Elkor un Rautakesko.
Avīzēs
Avīzēs 2011. gadā vislielāko reklāmas platību aizņēma Prisma Peremarket, turklāt par 71% palielinot reklāmu apjomu, salīdzinājumā ar 2010. gadu. TOP5 atrodas divi izklaides nozares reklāmdevēji – Makroentertainment 2. pozīcijā un BDG 5. vietā. 3. vietā ierindojies Air Baltic, kas gan 2011. gadā izvietojis par 21% mazāku reklāmas apjomu nekā 2010. gadā. Bet Express Tours ieņem 4. pozīciju ar gandrīz identisku kopējās avīžu reklāmas platību kā 2010. gadā.
Žurnālos
2011. gadā lielāko reklāmas platību žurnālos ieņēma Procter & Gamble, turklāt, izvietojot par 29% vairāk reklāmas nekā 2010. gadā. L’Oreal ieņem 2. vietu, kāpinot reklāmas apjomus par 39% un nedaudz apsteidzot Baltcom, kas ieņem 3. pozīciju ar 5% samazinājumu pret 2010. gadu. Tallink un Elkor noslēdz 2011. gada žurnālu lielāko reklāmdevēju TOP5, izvietojot, attiecīgi par 47% un 73% lielākus reklāmu laukumus nekā 2010. gadā.
Mediju izlase
TV kanāli
1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), B&B Biznes … (rus), B&B Forum (rus), B&B Welcome (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Top 500, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dari Pats bibliotēka, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Deko, Detki.lv, Dienas Izklaide, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Pasaules Vēsture bibliotēka, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne bibliotēka, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Men’s Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Stella, Stella (rus), Šūpulītis, Una, Una bibliotēka, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus).
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.
Vide
Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts Media.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia