Lielākā daļa (73%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norāda, ka neņemtu kredītu, ja tuvākā gada laikā viņiem būtu nepieciešamība pēc papildus naudas līdzekļiem (32% – noteikti neņemtu; 41% – drīzāk neņemtu). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, maijā veiktais pētījums.
Savukārt piektā daļa Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem norāda, ka ņemtu kredītu gadījumā, ja tuvākā gada laikā rastos nepieciešamība pēc papildus naudas līdzekļiem (3% – noteikti ņemtu; 17% – drīzāk ņemtu)
7% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Vairāk nekā desmitā daļa Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri nepieciešamības gadījumā izvēlētos ņemt kredītu, salīdzinoši biežāk to darītu, lai labiekārtotu mājokli (32%), iegādātos automašīnu (31%) vai iegādātos mājokli (25%), lai segtu ikdienas tēriņus (19%) vai segtu tēriņus kāda pasākuma rīkošanai (kāzas, svinības, u.tml.) (11%).
Savukārt desmitā daļa (9%) aptaujāto kredītu ņemtu, lai apmaksātu studijas, 4% – lai segtu ceļojuma izmaksas un 4% – lai uzsāktu savu uzņēmējdarbību, segtu sava biznesa izmaksas.
4% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes