Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2012. gada pavasara periodu.
Kā liecina 2012. gada pavasara pētījuma rezultāti, šajā periodā vidēji 92% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2012. gada ziemā. Pētījumā tika apkopota informācija par 228 drukāto preses izdevumu auditoriju. Pavasara periodā pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu žurnālu vai laikrakstu ir lasījuši vai caurskatījuši 68% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir tikpat, cik pētījuma ziemas periodā. 61% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 39% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk patērētās preses izdevumu grupas nemainīgi ir nedēļas un mēneša preses izdevumi, kā arī reģionālie preses izdevumi.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, salīdzinājumā ar ziemas pētījuma periodu, nedaudz ir pieaudzis nedēļas izdevumu patēriņš. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 62% Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2012. gada ziemā. Vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 43% Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā, bet vismaz vienu reģionālo laikrakstu nedēļā – vidēji 39% šīs vecuma grupas pārstāvju.
Pētījuma pavasara periodā latviešu vidū divi lasītākie izdevumi joprojām ir nedēļas žurnāli „Ieva” un „Privātā Dzīve”. Trešajā vietā pavasara periodā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”, kas ziemas periodā bija ceturtais lasītākais izdevums latviešu vidū.
Citas tautības lasītāju vidū lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus), otra lasītākā ir televīzijas programmu avīze „TV-Programma” (rus), bet no septītās vietas uz trešo vietu ir pakāpusies reklāmas avīze „Rīgas Santīms”.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2012 veica no 2012. gada 6. februāra līdz 2012. gada 13. maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3542 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS Latvia
TNS Latvia ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
TNS Latvia līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Sīkāka informācija: http://www.tns.lv/
Seko mums Twitterī: http://twitter.com/TNSLatvia
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
e laura.vendele@tns.lv