Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2012. gada pavasara periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2012. gada pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 82% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk nekā 2012. gada ziemā. Savukārt, vismaz reizi dienā 2012. gadā pavasarī radio ir klausījušies vidēji 63% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2012. gada pavasarī viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 273 minūtes jeb 4 stundas un 33 minūtes, kas ir par 6 minūtēm vairāk nekā 2012. gada ziemas periodā.
2012. gada pavasara periodā salīdzinājumā ar 2012. gada ziemas periodu Latvijā kopumā ir notikušas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, arī 2012. gada pavasara periodā ir „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 19,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. No trešās vietas 2012. gada ziemas periodā uz otro 2012. gada pavasara periodā pakāpusies radio stacija „Radio Skonto” ar 11,5% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 10,4% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pavasara pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Latvijas Radio 4” (7,2%), „European Hit Radio” (6,6%), „Radio SWH” (5,8%), „Krievijas Hiti (Russkoe radio)” (5,6%), „Star FM” (3,7%), „SWH+” (2,9%), un „TOP Radio” (2,4%).
Analizējot radio staciju topu pēc kopējās nedēļas auditorijas, redzams, ka visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2012. gada pavasara periodā līdzīgi kā 2012. gada ziemas periodā bija radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 24,4% jeb 438 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 17,3% jeb 310 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā ar 14,3% jeb 257 tūkstošiem klausītāju ierindojusies radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), European Hit Radio;
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Radio 101, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, SPIN FM, SWH +, SWH Rock, TOP Radio;
Reģionālās radio stacijas
City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valmiera, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Pavasaris 2012 veicas laika periodā no 2012. gada 6. februāra līdz 13. maijam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2030 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia