Desmitā daļa (11%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka pievienotās vērtības nodokļa samazināšana no 22% uz 21% sniegs cerēto rezultātu iedzīvotāju ekonomiskās situācijas uzlabošanā (2% – noteikti jā; 9% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlijā veiktais pētījums.
Absolūtais vairākums (84%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem neuzskata, ka pievienotās vērtības nodokļa samazināšana no 22% uz 21% sniegs cerēto rezultātu iedzīvotāju ekonomiskās situācijas uzlabošanā (44% – noteikti nē; 40% – drīzāk nē).
5% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Vairāk kā puse (55%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem vairāku veikalu tīklu izstāšanos no Latvijas Tirgotāju asociācijas ar mērķi saglabāt un/vai samazināt patēriņa cenas pārtikas produktiem vērtē pozitīvi (14% – ļoti pozitīvi; 41% – drīzāk pozitīvi).
Pretējās domās ir 14% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri vairāku veikalu tīklu izstāšanos no Latvijas Tirgotāju asociācijas ar mērķi saglabāt un/vai samazināt patēriņa cenas pārtikas produktiem vērtē negatīvi (3% – ļoti negatīvi; 11% – drīzāk negatīvi).
Trešajai daļai (31%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
8% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2012.gada 3. līdz 5. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 500 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes