Jau otro gadu pēc kārtas pētījumu aģentūra TNS veic interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, kura mērķis ir izzināt pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumus digitālajā vidē. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, un pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus. Pētījuma ietvaros visā Latvijā tika aptaujāti vairāk nekā 2100 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Viena no pētījumā ietvertajām tēmām ir dažādu interneta vietņu – gan Latvijas, gan ārvalstu -lietošanas paradumi. 2012. gada pavasarī pētījuma TNS Latvia Digital ietvaros pieejama informācija par 37 interneta vietnēm, tajā skaitā arī Google, YouTube, Facebook un Twitter.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem vispopulārākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū vecumā no 15 līdz 74 gadiem joprojām ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 40% jeb 695 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 30% jeb 522 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojies e-pastu serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem sociālais tīkls Draugiem.lv ar 28% jeb 487 tūkstošiem. TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka desmit apmeklētāko interneta vietņu sarakstā atrodamas arī tādas ārvalstu lapas kā YouTube, Gmail un Facebook.
Kā iepriekš tika ziņots saskaņā ar TNS Latvia Digital pētījuma rezultātiem internetu 2012. gada pavasarī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 212 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada atbilstošajā periodā. Pieaudzis arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars – ja 2011. gada pavasarī pēdējo 7 dienu laikā internetu bija izmantojuši 63% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 67%.
TNS Latvia Digital pētījums piedāvā iespēju iegūt pētāmo interneta lapu lietotāju īpatsvaru kā visu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tā arī interneta lietotāju vidū. Tā, piemēram, pētījuma rezultāti liecina, ka to iedzīvotāju vidū, kuri pēdējo 6 mēnešu laikā ir lietojuši internetu, vidēji dienā interneta lapu Google.com lietojuši vairāk kā ½ jeb 57,4% interneta lietotāju, savukārt vismaz reizi mēnesī to apmeklējuši absolūtais vairākums jeb 90,6% interneta lietotāju.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2012 veica laika periodā no 2012. gada 6. februāra līdz 2012. gada 13. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2122 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia