Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2012. gada jūliju.

TNS Reklāmu reģistrs jūlijā televīzijā ir reģistrējis 134 905 reklāmas un 16 229 sponsorreklāmas gadījumus. Jūlijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 40%, bet sponsorreklāmu skaits – par 17%, kopumā nodrošinot 37% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka reklāmu skaita pieaugums par 40% ir ļoti reta parādība, kas agrāk fiksēta vien 2010. gada jūnijā un 2008. gada februārī.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka jūlijā lielākā daļa reklāmu (45,8%) tika noraidītas „dienas” laikā (no 9:00-18:00), tomēr apjoms samazinājies par 0,7 procentpunktiem, salīdzinot ar jūniju. Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no „dienas” uz „nakts” (00:00-07:00) periodu. Tāpat kā jūnijā, arī jūlijā tieši naktī novērojams straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūliju – par 83%.

Jūlijā reklamētāko nozaru TOP virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare. Straujāko pieaugumu turpina finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot 2. pozīciju, un šī gada jūlijā noraidot par 286% vairāk TV reklāmu nekā 2011. gada jūlijā. Mobilo sakaru nozarē apstājies samazinājums reklāmu skaitā, un tā ierindojas 3. vietā ar 9% kāpumu pret 2011. gadu. Piecu reklamētāko nozaru vidū atgriezusies mājsaimniecības higiēnas preču nozare, kas ierindojusies 4. Vietā. Topu noslēdz saldumu un konditorejas nozare.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia