Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2012. gada vasaras periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2012. gada vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2012. gada pavasarī. Savukārt, vismaz reizi dienā 2012. gadā vasarā radio ir klausījušies vidēji 60% iedzīvotāju aptaujātā vecuma grupā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2012. gada vasarā, salīdzinājumā ar pavasari, saglabājies nemainīgs viena radio klausītāja radio klausīšanās laiks vidēji dienā. TNS regulārā radio auditorijas pētījuma 2012. gada vasaras perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 274 minūtes jeb 4 stundas un 34 minūtes. Savukārt 2012. gada pavasarī tās bija 273 minūtes jeb 4 stundas un 33 minūtes.
2012. gada vasaras periodā salīdzinājumā ar 2012. gada pavasara periodu Latvijā kopumā ir saglabājusies nemainīga situācija trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, arī 2012. gada vasaras periodā ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 21,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otra klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 11,1% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 8,8% lielu klausīšanās laika daļu.
Vasarā desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Krievijas Hiti (Russkoe radio)” (6,6%), „Radio SWH” (6,3%), „Latvijas Radio 4” (5,2%), „European Hit Radio” (5,1%), „Star FM” (3,4%), „AUTORADIO” (3,3%), un „TOP Radio” (3,0%).
Saskaņā ar jaunākiem pētījuma rezultātiem izmaiņas ir notikušas radio staciju topā pēc kopējās nedēļas auditorijas. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2012. gada vasaras periodā līdzīgi kā 2012. gada pavasara periodā ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 25,4% jeb 456 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 16,9% jeb 304 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”. Savukārt no sestās vietas 2012. gada pavasara periodā uz trešo vietu vasaras periodā ar 12,4% jeb 222 tūkstošiem klausītāju ir pakāpusies radio stacija „Krievijas Hiti (Russkoe Radio)”.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), European Hit Radio.
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Radio 101, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, RETRO FM, Riga Radio, SPIN FM, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radio stacijas
City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Saldus, Radio Sigulda, Radio Valmiera, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Vasara 2012 veica laika periodā no 2012. gada 14. maija līdz 5. augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2029 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia