Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi jūlija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2012. gada jūlijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada jūliju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts radio, vidē, TV un žurnālos, bet avīzēs novērojams reklāmas apjoma samazinājums.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šī gada jūlijā, salīdzinot visus mediju veidus, tieši radio un TV fiksēts būtisks reklāmas apjomu pieaugums.
Televīzija
TV lielu daļu pieauguma nodrošina jaunie kanāli, kas nav piedalījušies Latvijas reklāmas tirgū 2011. gadā un līdz ar to nav iekļauti salīdzinājumā. Pieskaitot arī kanālus, kas Latvijas skatītājiem sākuši izvietot reklāmu pēc 2011. gada jūlija, TV kopējā noraidīto reklāmu garuma pieaugums pret pagājušo gadu ir 27%. Televīzijā kopā 2012. gada jūlijā noraidītas 48 942 minūtes reklāmas. Šogad, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 7% vairāk reklāmu nekā 2011. gada jūlijā.
Jūlijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, RECKITT BENCKISER, TELE2, HENKEL un LMT.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2012. gada jūlijā, salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā (vienādā mediju izlasē), pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, tāpat kā jūnijā, ir palielinājies par 3%, sasniedzot 490 010 cm².
Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² jūlijā bija L’OREAL, PATOLLO, CITADELE BANKA, TALLINK un POSITIVUS MUSIC.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2012. gada jūlijā sasniedza 349 121 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 17%, piedzīvojot negaidīti strauju kritumu.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² jūlijā bija SWEDBANK, MAKROENTERTAINMENT, LATVIJAS DZELZCEĻŠ, SPICE un DZINTARA DISKS.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2012. gada jūlijā bija 22 918 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2011. gada jūliju, noraidīts par 35% vairāk reklāmas. Turklāt radio reklāmas apjoms praktiski nav samazinājies, salīdzinot ar jūniju.
Jūlijā lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MAXIMA, LMT, MAKROENTERTAINMENT, ELKOR un TELE2.
Vide
Vidē šī gada jūlijā bija izvietots 618 988 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 12% lielāka nekā 2011. gada jūlijā.
Jūlijā vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija RĪGAS PIENA KOMBINĀTS, LINSTOW, ZIEDOT, LMT un TELE2.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
36,6C, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dienas Izklaide, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Mūsmājas, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Vip Lounge (rus).
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia