Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2012. gada augustu.
TNS Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 128 723 reklāmas un 12 798 sponsorreklāmas gadījumus. Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 35%, bet sponsorreklāmu skaits – par 9%, kopumā nodrošinot 32% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka ievērojamāko pieaugumu TV reklāmu skaitā augustā devuši ne-banku kredītiestāžu un saldumu reklāmdevēji.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka augustā lielākā daļa reklāmu (45,4%) tika noraidītas dienas laikā (no 9:00-18:00), tomēr apjoms turpina samazināties, augustā krītot par 0,4 procentpunktiem, salīdzinot ar jūliju. Svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no rīta (7:00-9:00) un dienas uz nakts (00:00-07:00) periodu. Joprojām turpinās tendence tieši naktī visstraujāk pieaugt reklāmu skaitam, salīdzinot ar 2011. gada augustu – par 86%. Mazākais pieaugums dienā un „Prime Time” – par 31%.
Arī augustā reklamētāko nozaru TOP virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare. Straujāko pieaugumu turpina finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot 2. pozīciju, un šī gada augustā noraidot par 322% vairāk TV reklāmu nekā 2011. gada augustā. Mājsaimniecības higiēnas nozare pakāpusies par vietu augstāk nekā pagājušajā mēnesī un ieņem 3. vietu. Mobilo sakaru nozarē atkal vērojams samazinājums reklāmu skaitā, un tā ierindojas 4. vietā ar 13% kritumu pret 2011. gadu. Piecu reklamētāko nozaru TOP noslēdz saldumu un konditorejas nozare.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia