Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2012. gada septembri.

TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 136 921 reklāmas un 15 161 sponsorreklāmas gadījumu. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka šāds TV reklāmas apjoma pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits – 152 082 ir lielākais jebkad Latvijā septembrī noraidītais, apsteidzot 2007. gada septembri, kad TV tika noraidītas 125 734 reklāmas. Balstoties uz šiem datiem, prognozējams, ka jau oktobrī tiks pārspēts Latvijas „visu laiku” rekords, kas šobrīd ir 163 360 reklāmas gadījumi mēnesī, kas reģistrēti 2012. gada maijā.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka arī septembrī, kā ierasts, lielākā daļa reklāmu (47,3%) tika noraidītas dienas laikā, t.i. no 9:00 līdz 18:00. Turklāt šīs laika joslas īpatsvars pieaudzis par 1,9 procentpunktiem, salīdzinot ar augustu. Svārstības notikušas, pārvietojot reklāmas no nakts (0:00-7:00) uz dienas laika joslu. Tomēr joprojām turpinās tendence tieši naktī visstraujāk pieaugt reklāmu skaitam, salīdzinot ar 2011. gada septembri – par 111%. Mazākais pieaugums novērojams „Prime Time” (18:00-24:00) – par 42%.

Septembrī reklamētāko nozaru TOP virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare. Straujāko pieaugumu joprojām turpina finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot 3. pozīciju, un šī gada septembrī noraidot par 216% vairāk TV reklāmu nekā 2011. gada septembrī. Mājsaimniecības higiēnas nozare pakāpusies vēl par vietu augstāk nekā pagājušajā mēnesī un ieņem 2. vietu. Mobilo sakaru nozarē, tāpat kā augustā, vērojams samazinājums reklāmu skaitā, un tā ierindojas 4. vietā ar 7% kritumu pret 2011. gadu. Piecu reklamētāko nozaru TOP noslēdz saldumu un konditorejas nozare, arī būtiski kāpinot reklāmu apjomu – par 111%, salīdzinot ar 2011. gadu.


*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia