Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem visbiežāk norādījuši, ka ilgtermiņa bezdarbnieku skaita mazināšanos un šo cilvēku atgriešanos aktīvajā nodarbinātībā varētu veicināt tas, ka NVA konsultanti aktīvāk strādātu ar šiem cilvēkiem (29%) un tiktu ieguldīts papildus finansējums šo cilvēku izglītības līmeņa paaugstināšanā (29%). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, oktobra beigās veiktais pētījums.
Salīdzinoši retāk Latvijas ekonomiski aktīvi iedzīvotāji uzskata, ka ilgtermiņa bezdarbnieku skaitu samazināt un veicināt viņu atgriešanos aktīvajā nodarbinātībā varētu jaunu darbavietu radīšana un uzņēmējdarbības attīstīšana (11%), „mobilitātes” pabalsta ieviešana (10%), pabalstu samazināšana un pabalstu sistēmas pārskatīšana (4%), valsts minimālo un vidējo algu paaugstināšana (3%), nodokļu politikas pārveidošana (2%) un šo cilvēku motivēšana un psiholoģiskas palīdzības piedāvāšana šiem cilvēkiem (1%).
2% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ieteikuši kādu citu variantu, kā veicināt ilgtermiņa bezdarbnieku skaita samazināšanos un šo cilvēku atgriešanos aktīvajā nodarbinātībā.
5% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju domā, ka nav nepieciešams neko darīt, lai risinātu šo jautājumu. Savukārt 16% aptaujāto nav konkrēta viedokļa.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2012.gada 23. līdz 25. oktobrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes