Lielākā daļa (67%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir informēti par Amerikas Savienoto Valstu (ASV) prezidenta vēlēšanām. Attiecīgi – desmitā daļa (9%) ekonomiski aktīvo iedzīvotāju ir norādījuši, ka ir labi informēti, savukārt 58% atzīst, ka ir nedaudz informēti par ASV prezidenta vēlēšanām. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, novembra sākumā veiktais pētījums.
Trešā daļa (31%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nav informēti vai neinteresējas par ASV prezidenta vēlēšanām. 2% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Puse (52%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri ir informēti par ASV prezidenta vēlēšanām, personīgi atbalstītu Baraka Obamas atkārtotu ievēlēšanu ASV prezidenta amatā un tikai desmitā daļa (10%) – atbalsta Mitu Romniju, kā nākamo ASV prezidentu.
Savukārt 14% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri ir informēti par ASV prezidenta vēlēšanām, ir norādījuši, ka personīgi neatbalsta nevienu no abiem ASV prezidenta kandidātiem.
Ceturtajai daļai (24%) aptaujāto, kuri ir informēti par ASV prezidenta vēlēšanām, nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2012.gada 30. oktobra līdz 1. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 600 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes