Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2012. gada rudens periodu. Pētījuma mērķis ir izzināt pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumus digitālajā vidē, un tas tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā. Pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus. Pētījuma ietvaros visā Latvijā tika aptaujāti 1499 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Saskaņā ar jaunākā interneta patēriņa paradumu TNS Latvia Digital pētījuma rezultātiem internetu 2012. gada rudenī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 224 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada atbilstošajā periodā. Regulāri – katru dienu – internetu izmanto 60% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada rudens periodā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka regulāro interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams visās iedzīvotāju vecuma grupās, tomēr visstraujāk tas pieaudzis Latvijas iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu katru dienu 2012. gada rudenī izmantojuši 64% iepriekš minētās vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 13 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Analizējot interneta lietošanas izplatību pēc citiem sociāli – demogrāfiskajiem parametriem, redzams, ka salīdzinoši straujāks regulāro interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams Rīgas iedzīvotāju, latviešu, strādājošo iedzīvotāju, kā arī skolēnu un studentu vidū.
Pētījuma ietvaros līdzīgi kā pērn arī 2012. gada rudenī tika mērīta dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu – lietošanas paradumi. Pētījumā pieejama informācija par tādām Latvijas iedzīvotāju vidū arvien apmeklētākām interneta vietnēm kā Facebook.com, Gmail.com, Twitter.com un citām.
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka vispopulārākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 41,9% jeb 729 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 29,4% jeb 511 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojies e-pastu serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem sociālais tīkls Draugiem.lv ar 28,6% jeb 498 tūkstošiem.
TNS Latvia Digital pētījuma ietvaros iespējams iegūt pētāmo interneta lapu lietotāju īpatsvaru kā visu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tā arī interneta lietotāju vidū. Tā, piemēram, pētījuma rezultāti liecina, ka to iedzīvotāju vidū, kuri pēdējo 6 mēnešu laikā ir lietojuši internetu, vidēji dienā interneta lapu Google lietojuši 59,5% interneta lietotāju.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Rudens 2012 veica laika periodā no 2012. gada 6. augusta līdz 2012. gada 28. oktobrim. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1499 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia