Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2012. gada rudens periodu.

Radio klausīšanās Latvijā

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2012. gada rudenī vidēji nedēļā radio klausījās 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā 2012. gada vasarā. Savukārt, vismaz reizi dienā 2012. gadā rudenī radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju aptaujātā vecuma grupā.

TNS regulārā radio auditorijas pētījuma 2012. gada rudens perioda rezultāti liecina, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 269 minūtes jeb 4 stundas un 29 minūtes, kas ir par 5 minūtēm mazāk nekā 2012. gada vasaras periodā.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2012. gada rudenī salīdzinājumā ar vasaru Latvijā kopumā ir mainījusies situācija trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija līdzīgi kā iepriekš arī 2012. gada rudens periodā ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 22,2% no visa kopējā radio klausīšanās laika. No trešās vietas 2012. gada vasaras periodā uz otro vietu 2012. gada rudens periodā pakāpusies radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,0% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešo vietu ieņem radio stacija „Radio Skonto” ar 8,4% lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā Rudens 2012 vēl ierindojas tādas radio stacijas kā „Radio SWH” (6,8%), „Latvijas Radio 4” (5,9%), „European Hit Radio” (5,4%), „Krievijas Hiti (Russkoe radio)” (4,8%), „RETRO FM” (4,6%), „Star FM” (3,9%) un „TOP Radio” (3,0%).

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka izmaiņas ir notikušas arī radio staciju topā pēc kopējās nedēļas auditorijas. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2012. gada rudens periodā līdzīgi kā 2012. gada vasaras periodā ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 23,2% jeb 415 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 13,9% jeb 249 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”. Savukārt no piektās vietas 2012. gada vasaras periodā uz trešo vietu 2012. gada rudens periodā ar 11,8% jeb 212 tūkstošiem klausītāju ir pakāpusies radio stacija „Radio SWH”.

Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Nacionālās apraides radio stacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Radio SWH, Star FM, Super FM, European Hit Radio.

Rīgas radio stacijas

AUTORADIO, BBC World Service, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Krievijas Hiti (Russkoe Radio), Radio 101, Radio Baltkom, Radio Merkurs, Radio MIX FM 102,7, Radio NABA, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio Valmiera, RETRO FM, Riga Radio, SPIN FM, SWH +, SWH Rock, TOP Radio.

Reģionālās radio stacijas

City Radio, Divu krastu radio, Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, NOVOE RADIO – Golos Rossiji (Krāslava), Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Saldus, Radio Sigulda, Rietumu radio, SWH+ Daugavpils.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Vasara 2012 veica laika periodā no 2012. gada 14. maija līdz 5. augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2029 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Vasara 2012 veica laika periodā no 2012. gada 14. maija līdz 5. augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2029 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia