Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi oktobra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2012. gada oktobrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada oktobri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts vidē, TV, radio un žurnālos, bet avīzēs novērots reklāmas apjoma samazinājums.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka oktobris ievērojams ar būtisku vides reklāmas apjoma pieaugumu, turpretim TV apjomu kāpums un avīžu reklāmu samazinājums turpina iepriekšējo mēnešu tendences.

Televīzija

Televīzijā kopumā 2012. gada oktobrī noraidītas 54 648 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos noraidīts par 23% vairāk reklāmas nekā 2011. gada oktobrī. Oktobrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, RECKITT BENCKISER, TELE2, BITE un PROCTER & GAMBLE.

Radio

Radio reklāmas apjoms 2012. gada oktobrī bija 22 339 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2011. gada oktobri, noraidīts par 7% vairāk reklāmas. Oktobrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija TELE2, MAXIMA, SKANDI MOTORS, MAKROENTERTAINMENT un RIMI.

Vide

Vidē šī gada oktobrī bija izvietots 626 748 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 34% lielāka nekā 2011. gada oktobrī. Oktobrī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija BITE, LINSTOW, RIMI, TELE2 un J.ČAKSTES DEMOKRĀTIJAS UN ILGTSPĒJĪGAS ATTĪSTĪBAS BIEDRĪBA.

Žurnāli

Reklāmas apjoms žurnālos 2012. gada oktobrī, salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir palielinājies par 5%, sasniedzot 667 377 cm².
Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² oktobrī bija L’OREAL, TALLINK, APRANGA, KRUZAS NCD un ELKOR.

Avīzes

Reklāmas apjoms avīzēs 2012. gada oktobrī sasniedza 404 933 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 17%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² oktobrī bija PRISMA PEREMARKET, MAKROENTERTAINMENT, KPMG BALTICS, KW BRUUN BALTIC un SWEDBANK.

Pētījumā iekļauto mediju izlase

TV

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Radio

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.

Vide

BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

Avīzes

7 Sekretov (rus), B&B Forum (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Gazele, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

Žurnāli

100 labi padomi, 36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Detki.lv, Dienas Ēdieni, Dienas Izklaide, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Materia Medica, Men’s Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka, Vip Lounge (rus).

Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia