Šogad simtgadi svin pirmais mājas putekļusūcējs, ko savulaik radīja uzņēmums Electrolux. Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti apliecina, ka šodien putekļusūcēja pircējam aizvien svarīgāka ir ne vien cena, bet arī energoefektivitāte, tīrīšanas režīmu daudzveidība un trokšņa līmenis. Līdz 3. janvārim ikvienam ir iespēja aplūkot 20. gadsimta sākuma putekļusūcēju klātienē.
1912. gadā mūsdienu putekļusūcēja prototipu LUX 1 radīja uzņēmums Electrolux. Lai noskaidrotu kritērijus, kas šodien ir svarīgi Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties jaunu putekļusūcēju, Electrolux Latvia sadarbībā ar pētījumu aģentūru TNS veica iedzīvotāju aptauju. Aptaujas rezultāti norāda, ka patērētāji dod priekšroku elektroenerģiju taupošām un funkcijām bagātām mājsaimniecības precēm par labu cenu.
„Iepazīstoties ar pētījuma rezultātiem, esam patiesi gandarīti, ka Latvijas iedzīvotājiem aizvien svarīgāka sadzīves tehnikas izvēlē kļūst tieši energoefektivitāte. Redzam, ka pie svarīgākajiem jauna putekļu sūcēja izvēles kritērijiem aptaujātie iedzīvotāji visbiežāk nosaukuši cenu, energoefektivitāti un tīrīšanas režīmu daudzveidību. Mazāk nozīmīgi ir tādi aspekti, kā krāsa un strāvas vada garums. Rūpējoties par apkārtējo vidi, Electrolux turpina pilnveidot savus putekļusūcējus, padarot tos ne vien ērtākus un dizainiski pievilcīgākus, bet arī energoefektīvākus un klusākus,” norāda Electrolux Latvia produktu grupas vadītājs Edgars Grieznis piebilstot, ka tieši rudens un ziemas sezona ir laiks, kad pārdošanas rādītāji putekļusūcēju grupā ir visaugstākie gan īpašu cenu piedāvājuma, gan ilgāka iekštelpās pavadītā laika dēļ.
Aptaujātajiem iedzīvotājiem no piedāvātajiem deviņiem putekļusūcēju izvēles kritērijiem, kuru vidū bija cena, dizains, energoefektivitāte, krāsa, izmērs un forma, strāvas vada garums, tīrīšanas režīmu daudzveidība, trokšņa līmenis, zīmols un ražotājs, pēc svarīguma augošā secībā bija jānorāda pieci būtiskākie kritēriji.
„Cenu kā pirmo svarīgāko putekļusūcēja izvēles kritēriju biežāk minējuši 18 līdz 29 gadus veci respondenti, kas attiecīgi biežāk ir skolēni vai studenti, kā arī iedzīvotāji ar zemākiem ienākumiem. Tīrīšanas režīmu daudzveidība ir būtiskākais putekļusūcēja izvēles kritērijs vadītājiem un augstākā līmeņa speciālistiem. Vēl tīrības režīmu daudzveidību pie pieciem svarīgākajiem izvēles kritērijiem biežāk atzīmējušas mājsaimnieces un pensionāri. Savukārt energoefektivitāte kā svarīgs izvēles kritērijs biežāk ir 40 līdz 55 gadus veciem iedzīvotājiem, sievietēm un cilvēkiem ar zemākiem ienākumiem,” skaidro pētījumu aģentūras TNS sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Agnese Krecele.
No 18. decembra līdz 3. janvārim ikvienam ir iespēja pārliecināties klātienē par putekļusūcēja vizuālajām un tehniskajām pārvērtībām simts gadu laikā, apskatot jubilejai veltīto ekspozīciju ar 20. gadsimta sākuma Electrolux putekļusūcēju. Ekspozīcija „Mājas putekļusūcējs svin 100 gadu jubileju” ir apskatāma tirdzniecības centrā Elkor Plaza, Rīgā, Brīvības gatvē 201, 2. stāvā, no plkst. 10.00 līdz 22.00.
Padomi, kā izvēlēties piemērotāku putekļusūcēju: http://ej.uz/padomiemputeklusucejam.
Par pirmo mājas putekļusūcēju
Putekļusūcēja darbības pamatprincipi mūsdienās ir tādi paši kā 20. gs. sākumā, taču, attīstoties tehnoloģijām un inovatīvajam dizainam, Electrolux izdevās pārvērst 14 kg smago tīrīšanas ierīci par neaizvietojamu palīgu mājas uzkopšanā, kas ir ergonomisks, elegants un pieejams. Pirmā putekļusūcēja LUX 1 vērtība mūsdienās pielīdzināma 1350 eiro, tomēr pieprasījums pēc tā bija ļoti liels. Pirmie putekļusūcēji Eiropā tika ievesti 20. gs. sākumā no ASV un bija pārāk smagi un lieli ikdienas lietošanai mājās. Ieraugot vienu no tādiem modeļiem skatlogā Vīnē, zviedru pārdošanas ģēnijs Aksels Venners-Grens (Axel Wenner-Gren) iedvesmojās uzlabotās ierīces radīšanai, kas būtu mazāka, lētāka un paredzēta lietošanai mājās. 1912. gadā viņš radīja LUX 1, iezīmējot pagrieziena punktu turpmākajā putekļusūcēju attīstībā. Electrolux turpināja LUX 1 veiksmes stāstu 1920. gadā, kad A. Venners-Grens nāca klajā ar izdomu nolikt putekļusūcēju uz sliecēm, padarot ierīci vieglāk pārvietojamu. Rezultātā tika radīts Model V putekļusūcējs, kuram pēc izskata līdzinājās dažu nākamo desmitgadu laikā radītas ierīces. Jaunu gadsimtu Electrolux iezīmēja ar inovācijām – automātiskās tīrīšanas ierīces Trilobite un rokas bezvadu putekļusūcēja ErgoRapido radīšanu, kā arī rūpējoties par apkārtējo vidi, arvien vairāk putekļusūcēju korpusu ražošanā Electrolux izmanto pārstrādāto plastmasu.
Par pētījumu
Electrolux Latvia sadarbībā ar pētījumu aģentūra TNS aptauju veica laikā no 2012. gada 11. līdz 13. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem. TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Electrolux
Electrolux ir pasaules līderis mājsaimniecības ierīču un profesionālo ierīču ražošanā. Tā izstrādājumus ik gadu iegādājas vairāk kā 40 miljoni pircēju 150 valstīs. Electrolux fokusējas uz inovatīvu produktu ražošanu, īpašu vērību pievēršot pārdomātam dizainam, pamatojoties uz patērētāju prasībām, lai tos novērtētu gan cilvēki savās mājās, gan profesionāļi – darbavietās. Electrolux produktu klāstā ietilpst ledusskapji, trauku mazgāšanas mašīnas, veļas mašīnas, plītis, kondicionieri un mazā sadzīves tehnika, piemēram, putekļu sūcēji, kas tiek pārdoti ar tādām iecienītām preču zīmēm kā Electrolux, AEG, Eureka un Frigidaire. 2011. gadā Electrolux ieņēmumi bija 11,30 miljardi eiro un uzņēmumā strādāja 58 000 darbinieku. Plašāk: www.electrolux.lv.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem. TNS Latvijā līdz ar TNS uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā veido lielāko tirgus un sociālo pētījumu centru Baltijas valstīs. Plašāk: www.tns.lv.
Kontakti
Kitija Balcare
Electrolux Latvia komunikācijas konsultante
t 29 683 396
kitija.balcare@hauska.com
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia