Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2012. gada decembri.
TNS Reklāmu reģistrs decembrī televīzijā ir reģistrējis 142 107 reklāmas un 22 654 sponsorreklāmas gadījumus. Decembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 23%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 14%, kopumā nodrošinot 16% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2011.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka decembrī saglabājusies salīdzinoši augsta reklāmdevēju aktivitāte, kas gan, kā ierasts, pēc Ziemassvētkiem ir kritusies, un tādēļ reklāmu skaita pieaugums decembrī bijis salīdzinoši zemāks nekā iepriekšējos mēnešos.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka, tāpat kā novembrī, arī decembrī visstraujāk pieaugusi Prime Time (18.00-24.00) laika joslā izvietot reklāmu daļa – par 1.6 procentpunktiem uz visu pārējo laika joslu rēķina. Prime Time laikā bijis arī lielākais reklāmu skaita pieaugums salīdzinot ar 2011. gada decembri.
Decembrī TV reklamētāko nozaru TOP virsotnē atgriezusies mazumtirdzniecības nozare. Nedaudz atpaliek un, par spīti reklāmu skaita samazinājumam par 7%, 2. vietu ieņem mobilo sakaru nozare. Finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ieņem 3. vietu, nostumjot 4. pozīcijā novembra līderi – zāļu nozari. TOP5 noslēdz saldumu un konditorejas nozare ar 260% reklāmu skaita pieaugumu pret 2011. gadu.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia