13% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka jebkad ir izmantojuši ātro kredītu pakalpojumus. To atklāj pētījumu kompānijas TNS 2012.gadā veiktais Latvijas iedzīvotāju patēriņa pētījums TNS Atlas.
TNS finanšu nozares pētījumu eksperte Ilva Pudule komentē: „Ātro kredītu ņemšana bieži vien ir saistīta ar iedzīvotāju nodarbošanās veidu, ienākumu līmeni, vecumu, kā arī to, vai ģimenē ir bērni. Salīdzinoši biežāk iespēju ātri aizņemties summas līdz 1000 LVL izmanto pakalpojumu un tirdzniecības jomas darbinieki kā, piemēram, sekretāres, bibliotekāri, pasta darbinieki, pārdevēji, frizieri, policisti, ugunsdzēsēji u.tml. (23%), iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (23%), kā arī tie, kuru ģimenēs ir bērni (18%). Ja personīgo ienākumu līmenis ir lielāks par 250 latiem mēnesī, arī tad ātrie kredīti tiek ņemti biežāk, kas varētu būt saistīts ar iespējām turpmāk arī atmaksāt aizņēmumu un attiecīgi arī augstāku varbūtību tos saņemt.
Savukārt salīdzinoši retāk ātros kredītus ņem augstākā un vidējā līmeņa vadītāji, pensionāri, iedzīvotāji vecāki par 50 gadiem, kā arī cilvēki, kuri dzīvo vieni vai arī kuru ģimenēs nav bērnu.
Interesanti, ka pārliecinošam vairākumam (88%) Latvijas iedzīvotāju nepatīk būt kādam parādā, un biežāk tie ir pensijas vecuma cilvēki, kuriem varētu būt raksturīgs izteiciens „parāds nav brālis”. Tikai 3% iedzīvotāju attieksme pret parādsaistībām ir neitrāla, savukārt 8% nav iebildumi pret palikšanu kādam parādā.”
Ātro kredītu reklāmas aizņem 4% no kopējā reklāmas tirgus pēc reklāmas gadījumu skaita. Visvairāk ātro kredītu reklāmas ir televīzijā un avīzēs – 5%, liecina pētījumu kompānijas TNS Reklāmu reģistra dati par 2012.gada 11 mēnešiem. Vismazāk ātro kredītu reklāmas ir žurnālos (1%) un internetā (2%).
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS patēriņa paradumu pētījumu TNS AtlasTM Pavasaris 2012 veica laikā no 2012. gada 6.februāra līdz 13.maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1748 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia