Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi novembra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2012. gada novembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada novembri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts TV, vidē, radio un žurnālos, bet avīzēs novērots reklāmas apjoma samazinājums.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka TV novembrī bijis straujāk augošais medijs, savukārt, presē, tāpat kā iepriekšējos mēnešos, novērojams salīdzinoši vienmērīgs reklāmas apjoma samazinājums.
Televīzija
Televīzijā kopumā 2012. gada novembrī pārraidītas 53 742 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos noraidīts par 28% vairāk reklāmas nekā 2011. gada novembrī. Novembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija HENKEL, PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER un BITE.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2012. gada novembrī bija 22 446 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2011. gada novembri, noraidīts par 18% vairāk reklāmas. Novembrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MAXIMA, MAKROENTERTAINMENT, SKANDI MOTORS, TELE2 un AXELLUS.
Vide
Vidē šī gada novembrī bija izvietots 607 302 m² reklāmas. Šogad, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība ir par 19% lielāka nekā 2011. gada novembrī. Novembrī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija RĪGAS DOME, TELE2, LINSTOW, LMT un RĪGAS PIENA KOMBINĀTS.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2012. gada novembrī, salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir palielinājies par 9%, sasniedzot 750 174 cm².
Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² novembrī bija FRAGRANCES INTERNATIONAL, L’OREAL, PATOLLO, TALLINK un KRUZAS NCD.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2012. gada novembrī sasniedza 437 055 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2011. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 20%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² novembrī bija MAKROENTERTAINMENT, PRISMA PEREMARKET, SWEDBANK, NISSAN NORDIC EUROPE un NEW NORDIC.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox Crime, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), B&B Welcome (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Top 500, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Biznesa žurnāls Lietišķā Diena, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dienas Ēdieni, Dienas Izklaide, Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Materia Medica, Mūsmājas, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Una bibliotēka, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Vip Lounge (rus).
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia