Palielinoties konkurencei tirgū, uzņēmumi meklē arvien jaunus veidus, kā piesaistīt klientus. Lojalitātes jeb atlaižu kartes ir viena no pakalpojumu un preču pārdevēju mārketinga aktivitātēm, kuras mērķis ir palielināt atkārtotu darījumu skaitu. TNS veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka vidēji viena ekonomiski aktīvā Latvijas iedzīvotāja vecumā no 18 līdz 55 gadiem maciņā ir 6 atlaižu/lojalitātes kartes, kuras tiek lietotas ikdienā vai gadījumos, kad nepieciešams iegādāties konkrētās preces un pakalpojumus. Kopējais iegūto atlaižu/lojalitātes karšu skaits ir vēl lielāks. Mēdz būt arī situācijas, kad konkrētā pakalpojuma sniedzēja karte ir tikai vienam no mājsaimniecības locekļiem, piemēram, lai uzkrātu lielāku punktu skaitu, iegūtu labāku atlaidi vai piedāvājumu.

Kopumā absolūtajam vairākumam ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem (97%) ir vismaz viena lojalitātes/atlaižu karte, kura tiek izmantota ikdienā, un tikai 3% ikdienā neizmanto lojalitātes/atlaižu kartes.

Visai loģiski ir pētījuma rezultāti – visbiežāk izplatītas ir to pakalpojumu sniedzēju lojalitātes/atlaižu kartes, kuri ikdienā tiek izmantoti visbiežāk – tā ir pārtika un ikdienas preces (94%). Salīdzinoši lielam skaitam ir būvmateriālu (69%), aptieku (57%), kā arī degvielas uzpildes staciju (51%) lojalitātes/atlaižu kartes. Trešdaļai (33%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 55 gadiem ir kāda no lojalitātes/atlaižu kartēm sabiedriskajā ēdināšanā, savukārt 31% – apģērbu, apavu veikalos, bet 30% – kāda no tirdzniecības centru lojalitātes kartēm.

TNS sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Revita Logina komentē, ka salīdzinoši visbiežāk ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem ikdienā izmanto Maxima un Rimi klientu kartes. Interesants ir fakts, ka vairāk kā pusei ir gan Rimi, gan Maxima kartes. Rimi karti salīdzinoši biežāk atradīsim rīdzinieka maciņā, savukārt Maxima kartes īpašniece salīdzinoši biežāk ir sieviete.

Kopumā pārtikas un ikdienas preču veikalu kartes salīdzinoši biežāk izmanto sievietes. Tāpat sieviešu maciņos biežāk atrodamas un tiek izmantotas apģērbu, apavu un aptieku lojalitātes/atlaižu kartes. Savukārt vīrieši salīdzinoši biežāk ikdienā lieto degvielas uzpildes staciju kartes. Gados jaunāki cilvēki (18 – 29 gadi) salīdzinoši biežāk izmanto lojalitātes/atlaižu kartes kādā no sabiedriskās ēdināšanas vietām.

Ņemot vērā pakalpojumu sniedzēju izplatību Latvijā, salīdzinoši vairāk lojalitātes/atlaižu kartes izmanto pilsētnieki (īpaši – Rīgas un pierīgas iedzīvotāji), mazāk – laukos dzīvojošie.

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS pētījumu veica laikā no 2012.gada 21. – 23. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 650 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia