Tuvojoties Ķīniešu Jaunajam gadam, kas šogad sākas 10.februārī, starptautiskā pētījumu kompānija TNS izpētījusi, kāds ir Āzijas valstu patērētāju noskaņojums. Interneta vietnē www.tnscny.com pieejamie secinājumi atklāj, ka Jaunā gada sagaidīšanas prieku un vēlmi svinēt līdzsvaro iedzīvotāju bažas par finansēm.

Aptaujājot 5000 Āzijas patērētāju no Ķīnas, Honkongas, Singapūras, Taivānas un Malaizijas, TNS konstatējis, ka trīs ceturtdaļas iedzīvotāju, domājot par nākamo gadu, ir noskaņoti optimistiski. Augstākais rādītājs vērojams Ķīnā, kur, Čūskas gadam sākoties, 88% iedzīvotāju izsakās pozitīvi. Salīdzinoši Latvijā 48% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju 2013.gadu sagaidīja ar pārliecību, ka šogad viņu personiskā, sadzīves un ekonomiskā situācija būtiski uzlabosies.

Visā reģionā cilvēki kaļ dažādus plānus. Vairāk kā trešdaļa iedzīvotāju plāno braucienus uz citām valstīm. Var izteikt pozitīvas prognozes attiecībā uz automašīnu tirgu, jo daudzi reģiona ļaudis nākamajā gadā plāno iegādāties jaunu auto. Īpaši bieži šāds mērķis ir Ķīnas iedzīvotājiem. Daļa aptaujāto vēlas iegādāties jaunu māju vai nomainīt darbu.

Nodoma samazināt izdevumus nav, tomēr trešdaļa cilvēku, ņemot vērā globālās ekonomikas stāvokli, šajā ziņā jūt vēlmi būt mērenākiem. Lai arī kopaina ir svarīga, par savām pašu finansēm Jaunajā gadā cilvēki ir norūpējušies vairāk – apsteidzot raizes par veselību, par budžeta ierobežojumiem satraucas 44%.

TNS vadītājs Ķīnā Kriss Bonsi (Chris Bonsi) komentē: “Ķīniešu Jaunais gads, bez šaubām, ir svinību laiks, kad patērētāji joprojām uzticas saviem plāniem par naudas izdošanu nākamajā gadā. Cilvēki patiešām apzinās izaugsmes palēnināšanos pašu mājās un turpmāku finansiālu nestabilitāti, tomēr kopējās izredzes saglabājas labas.”

Par spīti jebkādām bažām, trim ceturtdaļām cilvēku dāvanu dāvināšana draugiem un ģimenei Jaunajā gadā joprojām ir svarīga. Atbildot uz jautājumu par dāvanām, ko vēlas saņemt paši, arvien populārāka izvēle ir „gadžeti” – 13% vēlas saņemt elektroniku, un tā ir otra vēlamākā dāvana reģionā. Vēlmju saraksta virsotnē tomēr ir nauda, un 59% iedzīvotāju no ģimenes šajā Jaunajā gadā vēlas saņemt t.s. „sarkano sainīti”. Ķīnā un citās Āzijas valstīs sarkanā aploksnē vai sainītī tiek ievietota nauda, ko dāvina svētkos vai īpašos dzīves notikumos. Lai arī puse cilvēku plāno savu „sarkano sainīti” iztērēt, nopērkot ko jauku sev pašiem, visā Āzijā ļaudis rāda finansiālu gudrību. Par to liecina fakts, ka 70% cilvēku plāno krāt saņemto naudu, bet 14% prioritāte ir samaksāt parādus.

“Te svarīgs ietaupījums. Patēriņa pieaugums ir rezultāts iedzīvotāju ienākumu palielinājumam reģionā un attiecīgi arī lielākām iespējām tos tērēt, bet ne uz nākotnei atlikto līdzekļu rēķina” – pētījuma rezultātus skaidro Kriss Bonsi.

Laika pavadīšana kopā ar ģimeni ir galvenā svinību daļa, vismaz trīs ceturtdaļas aptaujāto Āzijas valstu iedzīvotāju brīvdienās vēlas sev apkārt radus un draugus. Ceturtdaļa cilvēku šogad sūtīs sveicienus, izmantojot sociālos tīklus, tomēr trīs ceturtdaļas aptaujāto priekšroku dod personīgas tikšanās reizei.

Tradicionālās aktivitātes joprojām ir vienlīdz svarīgas visām paaudzēm – gan jaunieši, gan arī viņu vecākie radinieki, gatavojoties Ķīniešu Jaunajam gadam, vēlas izzīlēt nākotni. Tam seko kopīgas pusdienas, kur ģimenes pavadīs laiku, runājoties un spēlējot spēles.

Kriss Bonsi turpina: “Cilvēki meklē jaunus veidus, kā ievērot vecās tradīcijas, bet Ķīniešu Jaunā gada būtība – laiks draugiem, ģimenei un svinībām – izzušanas pazīmes neuzrāda.”

Pētījuma rezultātus plašāk varat izpētīt, apmeklējot interneta vietni www.tnscny.com vai sazinoties ar TNS mārketinga vadītāju Latvijā Lauru Vendeli.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS pētījumu par Āzijas valstu patērētāju noskaņojumu, sagaidot Jauno gadu, veica 2013. gada janvārī sadarbībā ar Lightspeed Research tiešsaistes paneļiem visos tirgos, izņemot Taivānu, kur mūsu partneris bija Emailcash. Kopumā tika aptaujāti 5000 iedzīvotāji vecumā no 20 gadiem no Honkongas, Malaizijas, Taivānas, Singapūras un kontinentālās Ķīnas.

Par TNS pasaulē

Balstoties uz ilgtermiņa pieredzi un pētījumu tirgus vadošajiem risinājumiem, TNS konsultē uzņēmumus par izaugsmes stratēģijām jaunu tirgu iekarošanā, inovāciju veidošanā, zīmolu maiņā un uzņēmumā iesaistīto pušu pārvaldībā. Atrodoties vairāk nekā 80 valstīs, TNS sarunājas ar patērētājiem visā pasaulē vairāk nekā jebkura cita kompānija un tādēļ izprot cilvēku rīcību un attieksmi visos pasaules kultūras, ekonomikas un politiskajos reģionos.
TNS ir daļa no Kantar – viena no lielākajām pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē.

Plašāka informācija atrodama apmeklējot www.tnsglobal.com

Par Kantar

Kantar ir viens no lielākajiem pētījumu, informācijas un konsultāciju tīkliem pasaulē. Apvienojot talantīgus speciālistus 13 tīkla uzņēmumos, grupas mērķis ir kļūt par izcilāko drošas, ticamas un iedvesmojošas informācijas sniedzēju globālajā darījumu vidē. Tās 28 500 darbinieku strādā 100 valstīs un visdažādākajās pētniecības un konsultāciju jomās, un tas ļauj grupai piedāvāt klientiem padziļinātu biznesa informāciju par ikvienu ar patērētājiem saistītu aspektu. Grupas pakalpojumus izmanto vairāk nekā puse Fortune Top 500 uzņēmumu.

Lai iegūtu papildus informāciju, apmeklējiet mūs interneta vietnē www.kantar.com

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Zoe Lawrence
Director of Brand & Corporate Communications
TNS Global Marketing
t +44 7414 473 073
zoe.lawrence@tnsglobal.com
twitter
: http://twitter.com/tns_global