Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada janvāri.
TNS Reklāmu reģistrs janvārī televīzijā ir reģistrējis 82 785 reklāmas un 16 607 sponsorreklāmas gadījumus. Janvārī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 5%, bet sponsorreklāmu skaits – par 3%, kopumā nodrošinot 5% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pēc 2012. gadā novērotā pastāvīgā ik mēneša TV reklāmu skaita pieauguma, janvāra pieaugums par 5% ir salīdzinoši neliels. Tomēr jāņem vērā, ka janvāris ir tradicionāli reklāmas aktivitāšu ziņā mierīgs mēnesis, un domājams, ka turpmākajos mēnešos arī reklāmu pieauguma temps kāps.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka, janvārī, salīdzinot ar decembri, visstraujāk pieaugusi dienas laikā (9.00-18.00) izvietoto reklāmu skaita daļa – par 2.6% procentpunktiem. Tas noticis uz nakts (00.00-7.00) un Prime Time (18.00-24.00) laika joslu rēķina.
Janvārī TV reklamētāko nozaru TOP virsotni ieņem finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ar 121% reklāmu skaita pieaugumu pret 2012. gada janvāri. TOP5 turpinājumā esošās mazumtirdzniecības, zāļu un mobilo sakaru nozares šī gada janvārī ir izvietojušas mazāk reklāmu nekā 2012. gadā. TOP5 noslēdz mājsaimniecības higiēnas nozare ar 6% reklāmu skaita pieaugumu pret 2012. gadu.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia