„Ātri kredīti bez liekām prasībām!” – pēdējos gados nebanku kredītdevēji patērētājiem arvien aktīvāk piedāvā ātri un viegli iegūt nepieciešamos naudas līdzekļus. Pētījumu kompānija TNS februāra sākumā izpētīja, kāda ir Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju attieksme pret ātrajiem aizņēmumiem, un kāda ir sabiedrības nostāja pret ātro kredītu sniegšanas uzņēmumiem.
Ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vidū vecumā no 18 līdz 55 gadiem dominē visai negatīva nostāja pret ātro kredītu sniedzējiem – 65% pauž drīzāk vai ļoti noraidošu attieksmi, bet tikai piektā daļa iedzīvotāju (20%) izsakās pozitīvi.
Pētījums atklāj, ka tie iedzīvotāji, kas jau iepriekš ir saskārušies ar ātro kredītu pakalpojumu izmantošanu un apmierinājuši vajadzību pēc ātri un viegli pieejamiem naudas līdzekļiem, pauž ievērojami pozitīvāku attieksmi pret ātro kredītu sniedzējiem.
Vairāk nekā puse iedzīvotāju (57%), no tiem, kas iepriekš veikuši ātro kredītu aizņēmumus, pauž pozitīvu attieksmi pret ātro kredītu sniedzējiem. Savukārt to iedzīvotāju vidū, kas iepriekš ātros kredītus nav izmantojuši, pozitīvi noskaņoto ir tikai 9%. Turklāt ir novērojama tendence, ka jo biežāk cilvēks aizņemas, jo pozitīvāka attieksme viņam ir pret ātro kredītu sniedzējiem un šo pakalpojumu kopumā.
Tomēr, neraugoties uz sabiedrībā pastāvošo attieksmi, ātro kredītu pakalpojumi ir visai pieprasīti Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vidū – 2013. gada sākumā gandrīz ceturtā daļa jeb 24% iedzīvotāju 18-55 gadu vecumā norāda, ka ir jebkad izmantojuši ātro / mazo kredītu pakalpojumus. Turklāt regulāri, t.i. vairākas reizes gadā, aizņemas gandrīz puse jeb 46% no ātro kredītu pakalpojumu lietotājiem.
TNS finanšu nozares pētījumu eksperte Ilva Pudule komentē: „Gatavība aizņemties naudas līdzekļus pie ātro kredītu sniedzējiem bieži vien ir saistīta ar iedzīvotāju vecumu, izglītības līmeni, nodarbošanās veidu, ģimenes ienākumiem un valodu, kurā runā ģimenē. Piemēram, salīdzinoši aktīvāki aizņēmumu veicēji ir jaunieši 18-22 gadu vecumā (34% ir veikuši aizņēmumus). Savukārt mazāk ātros kredītus izmanto iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 55 gadiem (19%). Tāpat ir vērojama tendence – jo augstāks ir iedzīvotāju izglītības un ienākumu līmenis, jo retāk tie izmanto ātro kredītu pakalpojumus. Interesanti, ka salīdzinoši retāk ātros aizņēmumus izmanto arī krievvalodīgie iedzīvotāji.”
Par pētījumu
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica laikā no 2013.gada 5. līdz 7. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia