Vairāk nekā puse (59%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem prognozē, ka pašreizējā koalīcija, kuras sastāvā ietilpst „Vienotība”, „Reformu partija”, nacionālā apvienība „Visu Latvijai!”-„Tēvzemei un Brīvībai/LNNK un seši neatkarīgie deputāti, strādās līdz nākamajām Saeimas vēlēšanām 2014.gadā (8% – noteikti jā; 51% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, februārī veiktais pētījums.
Pretējās domās ir piektā daļa (21%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri uzskata pa pašreizējā koalīcija nenostrādās līdz nākamajām Saeimas vēlēšanām (5% – noteikti nē; 16% – drīzāk nē).
TNS sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Dace Goško komentē, ka salīdzinoši biežāk negatīvas prognozes par pašreizējās koalīcijas darbu izsaka citas tautības pārstāvji, kas varētu būt skaidrojams ar kopumā salīdzinoši mazāku atbalstu pašreizējai koalīcijai cittautiešu vidū. Savukārt salīdzinoši biežāk par koalīcijas spēju nostrādāt līdz Saeimas vēlēšanām ir pārliecināti iedzīvotāji ar personīgajiem ienākumiem virs 300 latiem mēnesī.
15% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā. Savukārt 5% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju neinteresē jautājumi par koalīcijas darbu vai arī viņi neseko līdzi šiem jautājumiem.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 5. līdz 7. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes