Pētījumu aģentūra TNS apkopojusi janvāra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2013. gada janvārī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2013. gada janvāri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts radio, TV, vidē un avīzēs, bet žurnālos novērots reklāmas apjoma samazinājums.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka turpinās iepriekšējo mēnešu tendence – pieaugt TV reklāmas apjomam, tomēr janvāris ievērojams ar to, ka apstājies avīžu reklāmas apjoma ilgstošais samazinājums un straujākais kāpums fiksēts radio reklāmas apjomā.
Televīzija
Televīzijā kopumā 2013. gada janvārī noraidītas 36 807 minūtes reklāmas. 2013. gadā salīdzinātajos kanālos noraidīts par 17% vairāk reklāmas nekā 2012. gada janvārī. Janvārī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija PROCTER & GAMBLE, TELE2, RECKITT BENCKISER, SANDOZ un MAXIMA.
Radio
Radio reklāmas apjoms 2013. gada janvārī bija 15 234 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2012. gada janvāri, noraidīts par 30% vairāk reklāmas. Janvārī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija MEDIA PHARMA, ELKOR, MAXIMA, CENUKLUBS.LV un SMSCREDIT.LV.
Vide
Vidē šī gada janvārī bija izvietots 501 318 m² reklāmas. 2013. gada janvārī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 10% lielāka nekā 2012. gada janvārī. Janvārī vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija TELE2, LINSTOW, LMT, SMSCREDIT.LV un DROGAS.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2013. gada janvārī, salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir samazinājies par 4%, sasniedzot 358 687 cm².
Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² janvārī bija L’OREAL, TALLINK, BALTCOM, PROCTER & GAMBLE un ELKOR.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs 2013. gada janvārī sasniedza 242 253 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2012. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir pieaudzis par 3%.
Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² janvārī bija RADIO ENTERTAINMENT, CENUKLUBS.LV, KP CLUB, LATVIJAS DZELZCEĻŠ un GUTTA.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Rock.
Vide
BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Sekretov (rus), Biznes & Baltija (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dienas Ēdieni, Doctus, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Materia Medica, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus).
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia