Salīdzinoši biežāk Latvijā ekonomiski aktīvie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem, lai uzlabotu demogrāfisko situāciju, ierosina valdībai piešķirt dažādus atvieglojumus vecākiem (59%), palielināt minimālo algu valstī (54%), kā arī palielināt „māmiņu algas” (48%) un sniegt atbalstu mājokļa iegādē jaunajām ģimenēm (43%). To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, februāra beigās veiktais pētījums.

Tieši rīdzinieki ir tie, kas salīdzinoši biežāk atbalsta ideju par valdības palīdzību jaunajām ģimenēm mājokļa iegādei, tādējādi uzlabojot demogrāfisko situāciju valstī.

Trešā daļa (34%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka demogrāfiskās situācijas uzlabošanai Latvijā valdībai jāveicina bērnudārzu pieejamība.

2% aptaujāto uzskata, ka valdībai demogrāfiskās situācijas uzlabošanai Latvijā jāmazina bezdarba līmenis, radot jaunas darbavietas. Arī 2% aptaujāto domā, ka jāveicina kopējā ekonomiskā izaugsme, labklājība valstī, 1% – jāmaina, jāsakārto, nodokļu politika. Savukārt 3% aptaujāto norādījuši citus valdībai veicamus uzdevumus demogrāfiskās situācijas uzlabošanai valstī.

2% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Par aptauju

Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 26. līdz 28. februārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 700 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
TNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www.
twitter.com/TNSLatvia

Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes