Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada februāri.
TNS Reklāmu reģistrs februārī televīzijā ir reģistrējis 110 363 reklāmas un 14 942 sponsorreklāmas gadījumus. Februārī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 16%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 22%, kopumā nodrošinot 9% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka neskatoties uz lielo TV reklāmu skaitu 2012. gadā, prognozējams, ka 2013. gadā TV reklāmas apjoms būs vēl lielāks, jo pagājušo mēnesi fiksēts februāra mēnešu reklāmu skaita rekords, pārspējot līdz šim ar reklāmām bagātāko – 2012. gada februāri.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka februārī, pretēji janvārī novērotajam, visstraujāk (par 1 procentpunktu) pieaugusi Prime Time (18.00-24.00) laika joslā izvietoto reklāmu skaita daļa. Samazinājies gan no rīta (7.00-9.00), gan dienā (9.00-18.00) izvietoto reklāmu īpatsvars. Visticamāk, ka pieaugot diennakts gaišā laika daļai notiks arī turpmāka reklāmu pārvietošana uz vēlāku raidlaiku.
Februārī TV visbiežāk izvietotas zāļu nozares reklāmas – par 22% vairāk nekā 2012. gada februārī. Finanšu institūciju un pakalpojumu nozares reklāmu skaits pieaudzis par 97% un ieņem 4. pozīciju topā, bet nelielus kritumus piedzīvojušas mazumtirdzniecības (-8%) un mājsaimniecības higiēnas (-4%) nozares. Nozīmīgākās izmaiņas februārī ir mobilo sakaru nozares kāpums uz TOP 2. pozīciju un 80% pieaugums pret pagājušo gadu. Iespējams, ka tas liecina par mobilo operatoru atkal aktīvākas TV reklamēšanās uzsākšanu šogad.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleMārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia