2013.gada 1.jūnijā norisināsies pašvaldību vēlēšanas. Ja jau šobrīd būtu jāizvēlas piemērotākais mēra amata kandidāts, tad 66% Rīgas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem, atbalstītu Nilu Ušakovu no „Saskaņas Centra”. Salīdzinoši vairāk N.Ušakova atbalstītāju ir sieviešu, kā arī cittautiešu vidū. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, martā veiktais pētījums.
Citiem mēra amata kandidātiem šobrīd ir salīdzinoši mazāks atbalsts. 8% balsstiesīgo rīdzinieku vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalstītu Nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”—”Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” mēra amata kandidāti Baibu Broku, 6% – Sarmīti Ēlerti no Vienotības, 2% – Ingu Antāni no Reformu partijas un vēl 2% – Gunti Belēviču no Zaļās partijas. Armandu Krauzi no Latvijas Zemnieku savienības pilsētas mēra amatā pašreiz atbalsta 1% aptaujāto balsstiesīgo rīdzinieku.
15% aptaujāto Rīgas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem, šobrīd nav konkrēta viedokļa par piemērotāko pilsētas mēru.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 12. līdz 14. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes