2013.gada 1.jūnijā norisināsies pašvaldību vēlēšanas. Ja jau šobrīd būtu jāizvēlas par kuru partiju balsot, tad 28% ekonomiski aktīvo un balsstiesīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalstītu „Saskaņas Centru”. Salīdzinoši vairāk „Saskaņas Centra” atbalstītāju ir rīdzinieku un cittautiešu vidū. To atklāj pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, marta beigās veiktais pētījums.
Citām partijām atbalsts šobrīd ir salīdzinoši mazāks: 11% ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju, kuri ir LR pilsoņi vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalstītu „Vienotību”; 11% – Nacionālo apvienību “Visu Latvijai!”—”Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”. Salīdzinoši biežāk Vienotību atbalstītu latvieši. Savukārt “Visu Latvijai!”—”Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” biežāk atbalstītu arī latvieši un vīrieši.
„Zaļo un Zemnieku savienību” atbalstītu – 5%, „Reformu partiju” – 2% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri ir LR pilsoņi vecumā no 18 līdz 55 gadiem. 8% Latvijas iedzīvotāju, kuriem ir LR pilsonība, vecumā no 18 līdz 55 gadiem balsotu par citu partiju.
Savukārt 26% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, pilsoņu vecumā no 18 līdz 55 gadiem vēl nav izlēmuši, par kuru partiju balsotu pašvaldību vēlēšanās, ja būtu jāizvēlas jau šobrīd. Pārsvarā tie ir latvieši, kā arī lauku teritorijās dzīvojošie.
Vēlēšanās plāno nepiedalīties 9% aptaujāto.
Par aptauju
Aptauju pētījumu aģentūra TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2013.gada 19. līdz 21. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 700 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS Latvia mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes